מבצע סולם ועץ • עוצמה: בעקבות החיסול נחזור להצביע עם הממשלה

השר איתמר בן גביר זוקף לזכותו את חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה: "בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג'יהאד האיסלאמי נחזור להצביע" • "יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן"
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 11:43

סיעת עוצמה יהודית התכנסה הבוקר (שלישי) והחליטה לחזור להשתתף בהצבעות במליאת הכנסת, לאור מבצע “מגן וחץ” שבו חוסלו בכירי הג’יהאד האיסלאמי.

חוגגים את ההילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

ממפלגתו של השר איתמר בן גביר נמסר: “בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג’יהאד האיסלאמי נחזור להצביע עם הממשלה. יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן”.

צה”ל החל הלילה במבצע “מגן וחץ” ברצועת עזה. במבצע חוסלו שלושה בכירים בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי: חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף עזה בחודש האחרון; טארק עז א-דין, אחראי על הכוונת פעולות טרור ביהודה ושומרון; וג’אהד ע’נאם, מזכיר המועצה הצבאית.

בן גביר לא ידע על המבצע המתוכנן.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה נתנה אור ירוק לצאת למבצע “מגן וחץ” ברצועת עזה ללא כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני.

בהרב-מיארה קיבלה חוות דעת ביטחונית שלפיה מדובר במבצע ממוקד כלפי הג’יאהד האסלאמי, שלא אמור להוביל למלחמה ממשית, ולכן אין חובה לאשר את המבצע בקבינט.

בהודעת היועמ”שית נכתב: ”לאחר שהוצגה לה תמונת המצב הרלוונטית של הערכות גורמי הביטחון, מצאה היועצת המשפטית לממשלה כי בהתאם להוראות החוק אין צורך בכינוס הקבינט כדי לנקוט בפעולה הצבאית”.

הקבינט יתכנס בשעה 17:00 אחר הצהריים בקריה בתל אביב, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו מידר את מרבית חבריו מההחלטה על המבצע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות