צה”ל המם את המחבלים בעזה: חיסל 3 בכירי הג’יהאד האסלאמי

לפחות 9 הרוגים בתקיפות של חיל האוויר: בין המחוסלים - האחראי על הירי מעזה בחודש האחרון • גלנט אישר מצב מיוחד בעורף, הכולל סגירת צירים ואתרים • בן גביר חוגג: "מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי" • סמוטריץ': "אזרחי ישראל בידיים טובות. תודה לצה"ל על הביצוע"
חיים טוויל
י"ח אייר התשפ"ג / 09.05.2023 02:36

צה”ל פתח במבצע “מגן וחץ”: מטוסי קרב של צה”ל תקפו הלילה (שלישי)  ברצועת עזה וסיכלו שלושה בכירים של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי.

חוגגים את ההילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

צה”ל ממשיך בתקיפת  מטרות טרור נוספות של הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

, לפי דיווחי הפלסטינים, 13 בני אדם נהרגו בתקיפה ויותר מ-20 נפצעו.

במכת הפתיחה הותקפו לפחות שלושה בתים – ביתו של ג’יהאד גאנם מפקד גדודי אלקודס בעזה הממוקם ברפיח, ביתו של חליל אל-בחטיני, וביתו של מובארק עז אלדין.

המחוסל הראשון הוא חליל בהיתיני, בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון.

חליל בהיתיני הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה.

בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. הואי עסק באכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב.

בהיתיני, בן 44, תושב העיר עזה, החל את פעולתו בארגון הג’יהאד האיסלמי בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות כנגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי ואכוונת פעילות טרור ביו”ש.

לאחר סיכולו של תייסיר ג’עברי באוגוסט 2022 במסגרת מבצע ‘עלות השחר’, נכנס בהיתיני כמחליפו בתפקיד. בהיתיני חבר במועצה הצבאית של הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה ובעל קשר ישיר ופעיל עם גורמים בכירים בלשכה המדינית של הג’יהאד האיסלמי.

סיכולו מתווסף לפגיעה בראשי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי  בשנים האחרונות – בהאא’ אבו-אלעטא, תייסיר ג’עברי וח’אלד מנצור, זאת כחלק מפגיעה בארגון הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה.

בכיר נוסף של ארגון הטרור האסלאמי שחוסל הוא טארק עז אלדין האחראי על אכוונת פעולות הג’יהאד האסלאמי ביו”ש מרצועת עזה ובעת הנוכחית, תכנן וקידם פיגועים נוספים כנגד תושבי מדינת ישראל.

טארק עז אלדין בן 49 במוצאו מעראבה שבשומרון. במהלך השנים האחרונות, התקדם לדרג הפיקוד של הג’יהאד האסלאמי בעזה.  עז אלדין היה אמון על הקשר בין הג’יהאד האסלאמי  בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה ואכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי מדינת ישראל מרצועת עזה.

כתב חרדים 10 מציין כי עז אלדין, היה כלוא בישראל ושפוט למאסר עולם ו-25 שנים, על רקע מעורבותו בפיגוע התאבדות ופיגועי מטענים בתחילת שנות ה-2000. הוא גורש במסגרת עסקת חילופי שבויים לרצועת עזה והשתקע בשכונת רמאל בעיר עזה.

בכיר שלישי של הג’יהאד  האסלאמי  הוא ג’אהד ע’נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. ע’אנם בן 62, תושב העיר רפיח, אחד מהפעילים הבכירים והותיקים ביותר של ארגון הטרור, מילא מספר תפקידי מפתח בארגון הטרור, כדוגמת ראש מרחב דרום.

בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמל”ח בין  הג’יהאד לחמאס ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, ביו”ש ובחו”ל.

בעקבות התקיפות קיים חשש לירי לעבר הדרום והתושבים הונחו להישאר בבתים.

שר הביטחון יואב גלנט נמצא בבור בקריה בתל אביב, יחד עם הרמטכ״ל הרצי הלוי, סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה ומפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא.

שר הביטחון אישר מצב מיוחד בעורף, הכולל סגירת צירים ואתרים, ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת בעוטף עזה.

גלנט התייחס לחיסול המחבלים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: “צה”ל ושב”כ ביצעו הלילה במדויק את משימתם כנגד הנהגת הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה. כל גורם טרור שיפגע באזרחי ישראל, יצטער על כך. נרדוף ונשיג את אויבינו”.

לאור ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בהמשך היום.

שר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה יחד עם הרמטכ״ל.  צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות לאזורים עד 40 ק”מ מרצועת עזה – עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב – ואמר כי הן תקפו עד ל-10 במאי בשעה 18:00.

בין השאר, נאסרו התקהלויות בשטח פתוח של עד 10 אנשים, ובמבנה של עד 100 אנשים. מחר לא יתקיימו לימודים באזורים אלה.

עיריית שדרות הודיעה לתושבים: “צה”ל החל בתקיפת יעדי טרור ברצועת עזה. בשל כך, השתנו הנחיות ההתגוננות בשדרות, כך שחל איסור על שהיה בשטח פתוח למעלה מ-10 אנשים – אנו קוראים לכל מי שנמצא עדיין במדורות, לכבות בבטחה את המדורה ולהתפנות לבתים.

“במבנה ניתן לשהות עד 100 איש ומקומות עבודה יפעלו רק אם ניתן להגיע למרחב מוגן עד 15 שניות. חל איסור לקיים לימודים, אך מכיוון שמחר ל”ג בעומר, מוסדות החינוך סגורים. אנו מבקשים מכם להישמע להנחיות ובעת אזעקה להיכנס למרחב מוגן”.

עיריית אשקלון עדכנה את התושבים: “בעקבות המצב הביטחוני, הנחה ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. צוותים מטעם הרשות מבצעים זאת יחד עם פינוי חוגגים סביב המדורות ברחבי העיר. החמ״ל העירוני נפתח גם הוא וכלל מנהלי המכלולים נמצאים בכוננות מיידית ברמה הגבוהה ביותר”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ התייחס בחשבון הטוויטר שלו לתקיפות ברצועה: “אזרחי ישראל בידיים טובות ומי שיפגע בנו צריך לדעת שהוא לא ינקה. בזמן ובעיתוי הנכון. תודה לצה”ל ולכוחות הביטחון על הביצוע ולרה”מ ושהב”ט על ההובלה. חיבוק גדול לתושבי הדרום ותודה לאזרחי ישראל שנותנים אמון גם כשאי אפשר לומר הכל בזמן אמת. צה”ל ערוך להמשך”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: מברך את ראש הממשלה על הפעילות היזומה בעזה. מדובר בהתחלה יפה. הגיע הזמן לשינוי המדיניות בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות