זה יום הידוע בסגולותיו לישועות על-טבעיות: בואו לחולל יחד נס

ל"ג בעומר קשור במימד הניסי, המיסטי, העל-טבעי. זה יום הידוע בסגולותיו לישועות ניסיות ועל-טבעיות, שכולנו זקוקים להן
מנחם ברוד
י"ד אייר התשפ"ג / 05.05.2023 11:19

כמעט כל אדם בישראל מוטרד מאוד מהשיח הציבורי האגרסיבי, המשסע והמפלג. האווירה הזאת נמאסה על כולנו. איזה אדם שפוי רוצה לחיות בחברה שנדמית לחבורת תנינים רעבים, המשחרים לקרבן התורן?

אבל נדמה שזה העולם בימינו. כל אחד יכול להקליד ולשגר לחלל האוויר טקסטים רעילים ולחולל שערורייה. וכי אפשר לשלוט על מיליוני כתבנים וצייצנים ולגרום להם לאמץ סגנון מאַחד ונעים? ובפרט שגם מנהיגי ציבור וגורמים עתירי ממון תורמים את חלקם להגברת הקיטוב. זו המציאות העצובה שאנו חיים בה.

ההתכנסות המשותפת

רבים יאמרו בייאוש שזו מציאות חיינו. אך כדאי לזכור שלצד העשייה האנושית עומדת לפנינו תמיד האפשרות לפנות אל המימד העל-טבעי, האלוקי, הניסי.

לא אחת רופאים אומרים לחולה: הרפואה אינה יכולה להועיל במצבך, התפלל לנס. ועינינו הרואות שפעמים רבות התפילות מתקבלות והנס מתחולל, בניגוד לכל התחזיות.

ל”ג בעומר קשור במימד הזה – הניסי, המיסטי, העל-טבעי. זה יום ההילולא של רבי שמעון בר-יוחאי, שגילה את תורת הנסתר וגילם באישיותו ובפועלו את החיבור עם המימד הרוחני העליון. זה יום הידוע בסגולותיו לישועות ניסיות ועל-טבעיות.

כשמתבוננים בתשומת הלב המיוחדת שייחס הרבי מליובאוויטש לתהלוכות ל”ג בעומר אפשר לחוש מעט את העוצמה הטמונה בהן. כל רגע היה יקר אצלו, ובכל-זאת נהג לצאת ולהשתתף בתהלוכת הילדים הענקית שעברה בחזית בית מדרשו, לנופף לשלום לילדים הצועדים ולהשמיע לפניהם דברי תורה וברכה.

שוב ושוב זירז הרבי והמריץ לפעול ולארגן עוד ועוד תהלוכות ילדים ביום המיוחד הזה, בדגש על שיתוף ילדים רבים ככל האפשר. מכאן ברורה החשיבות העצומה של עצם ההתכנסות המשותפת של המוני ילדי ישראל בל”ג בעומר, וההתחברות לערכי אהבת ישראל ואהבת התורה שיום זה מסמל.

מה מתחולל בשמיים

מקורותינו מייחסים כוח מיוחד לילדי ישראל, לתפילתם ולתורתם, המוגדרות ‘הֶבֶל שאין בו חטא’. דוד המלך אומר בספר תהילים (ח,ג): “מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז, לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ, לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם”. בכוחם של הילדים להשבית את מזימות האויב. חכמינו אומרים שגזירת המן התבטלה בזכות הילדים.

תהלוכות הילדים אינן רק פעילות נחמדה וססגונית. זו אולי המעטפת החיצונית, אבל בתוכה טמון עניין גדול וחשוב מאין כמותו. כאשר מאות אלפי ילדים מתכנסים ברחבי הארץ והעולם, קוראים יחדיו פסוקי תורה, נושאים יחד תפילה, מתחברים למסרים של אהבת ישראל ואחדות ישראל – מתחוללים בשמיים דברים כבירים שאין לנו מושג בהם, לטובת עם ישראל כולו.

ההשתתפות בתהלוכות האלה היא קודם כול זכות עצומה לכל אחד ואחת, לכל ילד וילדה, לכל הורה, סבא וסבתא. כשאתם באים עם הילדים לתהלוכות אתם מעניקים כוח רוחני עצום לעם ישראל כולו, ואתם עצמכם מקבלים את כל הברכות המוענקות במעמד מיוחד זה – ברכות לכל הדברים הטובים, ובעיקר לנחת מהילדים!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות