זו ההצעה המפתה של השב”כ לפעילי הימין העצורים בגלל חווארה

בתיווך של רב בכיר וראש מועצה מוכר השב"כ הציע לפעילי ימין לקחת אחריות על ההתפרעויות בחווארה בתמורה לשחרור • העצורים סירבו לחתום בכל תוקף
חרדים 10
י"ג אייר התשפ"ג / 04.05.2023 11:29

שב”כ הציע לפעילי ימין הנתונים במעצר מנהלי לקחת אחריות על ההתפרעויות בחווארה, שאירעו לאחר הרצח של הלל ויגל יניב הי”ד – ובתמורה לכך הם ישוחררו ממעצר.

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

על פי דיווח של שחר גליק בגל”צ, ההצעה הגיעה מטעם המחלקה היהודית בשב”כ ולפיה העצורים ישוחררו בתמורה לכך שיחתמו על מכתב, בו הם לוקחים אחריות על המהומות האלימות בחווארה שהיו אחרי רצח, ועל אירועי אלימות נוספים מצד יהודים כלפי פלסטינים.

כמו כן, הם ייתחייבו שלא לפעול באלימות ביהודה ושומרון בתקופה הקרובה ולשמור על שקט בגזרה.

לפעילי הימין הובטח שלא ייעשה במכתבים האמורים כל שימוש משפטי, כך שלא ייחשבו להודאות.

אז איזה שימוש הם כן רצו לעשות בו? לא ממש ברור. אפשר להניח שהמטרה היתה בעיקר ציבורית. לפרסם את המכתב ולהראות שמדובר באנשים שבאמת מהווים סיכון וכך להצדיק את המעצרים.

העצורים סירבו לחתום בכל תוקף.

ההצעה האמורה היא חלק משורת הצעות של השב”כ לעצורים בנוגע לתנאי מעצר או תנאי שחרור, שמתווכים על ידי גורמים שונים בהתיישבות ביניהם: ראש מועצה מוכר ורב בכיר.

מטעם הרב נמסר בתגובה: “יש לנוער הזה כוחות אדירים שחשוב להפנות אותם לכיוונים חיוביים וטובים”.

גם בסביבת חלק מהעצורים אישרו את הפרטים ומסרו: “המחלקה היהודית בשב״כ שוברת שיא ומנסה ללא משפט לכפות על עצורים להודות בדברים שלא עשו, וכך להכשיר בדיעבד את המעצרים המנהליים. זו הצעה שמאפיינת גוף מאפיונרי”

משירות הביטחון הכללי ומטעם ראש המועצה לא נמסרו תגובות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות