משרד הבריאות מזהיר: “סיגריות אלקטרוניות הן איום חדש וממשי!”

משרד הבריאות נחוש לפעול לצימצום השימוש בסיגריות אלקטרוניות - שהן מוצר מזיק לבריאות: "אנו קוראים להורים להכיר את האיום ולדבר עם ילדיהם על הנושא"
תמי גיל
י"ב אייר התשפ"ג / 03.05.2023 01:36

אחרי שנער נוסף בן 16 אושפז היום (שלישי) בבית חולים ‘קפלן’ ברחובות  בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות – משרד הבריאות מכריז מלחמה: “צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור ואנו מחויבים למאבק בעישון והשלכותיו”.

עוד שבוע להילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

במשרד הבהירו הערב כי האישפוז של הנער “זו קריאת השכמה ומשרד הבריאות נחוש לפעול על מנת לצמצם את השימוש בסיגריות אלקטרוניות שהן מוצר מזיק לבריאות.

“נוכח מימדי התפשטות התופעה בוחן המשרד את כלל הצעדים האפשרים, ופועל בדרכים רבות על מנת להעלות את המודעות לסכנות שבשימוש במוצרים אלו”.

משרד הבריאות מבהיר: “הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן היא לא להתחיל לעשן. סיגריות אלקטרוניות הן איום חדש וממשי על בריאות הילדים, בני הנוער וגם המבוגרים. אנו קוראים להורים להכיר את האיום ולדבר עם ילדיהם על הנושא”.

בהודעת המשרד נאמר, כי “בשבוע שעבר החל משרד הבריאות לפעול להקמת צוות לאומי שיבחן מחדש את המדיניות ויפעל ביחד למיגור התופעה. הצוות יפעל במקביל לפעולות נוספות שנעשות יחד עם משרדי ממשלה וגורמים חברתיים על מנת להעלות מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה.

“כמו כן, זימן המשרד פגישת חירום עם נציגי משרד החינוך, המיזם למיגור העישון, הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית, ונציגים נוספים על מנת לתכנן ביחד קמפיין לאומי בנושא שיפנה להורים ולילדים ויעלה מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה”.

לסיום הובהר: “משרד הבריאות קורא לכל מי שיש לו שאלות בנושא סיגריות אלקטרוניות להתקשר למוקד הלאומי לגמילה מעישון של משרד הבריאות בטלפון *6800, בין השעות 8:00-20:00”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות