קטי שטרית: דוד ביטן משתלח? פטפטת לא תורמת לשום דבר • צפו

מה דעתך על דוד ביטן שמשתלח בחרדים ובקידום הרפורמה, האם בשיחות שמתקיימות בבית הנשיא ידונו גם על הגיוס, והאם הקואליציה תעביר לפחות חלק אחד מחוקי הרפורמה בכנס הקיץ? • משה נוי משוחח עם ח"כים במסדרון • והפעם: חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד
משה נוי
י"א אייר התשפ"ג / 02.05.2023 00:15

בימים האחרונים נדמה שיש קרב של ממש בתוך סיעת הליכוד בין דוד ביטן שמשתלח בחרדים ותוקף את כוונות הממשלה לחוקק הרפורמה, לבין חברי כנסת שטוענים שהוא מונע מעניינו המשפטי. איפה את עומדת בעניין הזה?

אני אומר לך בכנות: בסופו של דבר, כשמגיעים להצבעות, זה הדבר שהוא חשוב. פטפטת לא תורמת לשום דבר וגם לא מובילה לשום מקום. לעומת זאת ברגע שמצביעים אז יש פה הכרעה, ואני חושבת שבסופו של דבר ישתנה הכל, ובסופו של דבר אנחנו נראה הצבעה נאמנה לעקרונות הקואליציה. הגענו ל-64 מנדטים – כי זה מה שהציבור שלנו רצה.

יאיר לפיד הצהיר שברצונו להוסיף את  גיוס החרדים לשיחות שמתקיימות בבית הנשיא. מה עמדתך – כנציגת הליכוד במשא ומתן?

ניסו מספר פעמים להכניס את הנושא הזה של הגיוס, ואנחנו אמרנו להם שזה מחוץ למשא ומתן. אין משא ומתן על הגיוס. זה בכלל לא שייך למשא ומתן על הרפורמה המשפטית. ברפורמה המשפטית אין את נושא הגיוס, אין את חוק הגיוס, אין את הנושא הזה בשום פנים ואופן – ולכן זה לא ידובר.

אנחנו בשום פנים ואופן לא ניתן להם להביא את הנושא הזה. אנחנו לא מחליפים את כנסת ישראל בצוות המשא ומתן בבית הנשיא. צוות המשא ומתן בבית הנשיא דן אך ורק בנושא אחד – הרפורמה המשפטית, וחוק הגיוס הוא לא חלק מהרפורמה המשפטית.

האם את יכולה לומר שכבר במושב הקרוב הקואליציה תעביר לפחות חלק אחד מחוקי הרפורמה המשפטית?

אני חושבת שזה יקרה. קודם כל אנחנו מדברים על התפקידים של היועצים המשפטיים במשרדים הממשלתיים. אני חושבת שיש תמימות דעים ויש הסכמה גם מצד האופוזיציה על כך שיועץ משפטי צריך לעסוק בחוק, ולא במדיניות של השר. שיועץ משפטי צריך להקציב לו את כהונתו לתקופה מסוימת כמו כל בכיר במשרדים הממשלתיים, ושיועץ משפטי שלא מתפקד באופן מקצועי אפשר להעביר אותו מתפקידו. שלושת הדברים האלו הם שלושה דברים שאני חושבת שתהיה הסכמה גם באופוזיציה, ואנחנו נביא בשורה לציבור בנושא הזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות