סקר ערוץ 14: גוש הימין מתאושש, לפיד בצרות, אבל גנץ חזק בצמרת

גוש הימין מתאושש:  מסקר מנדטים חדש של מכון ‘דיירקט פולס’, שהתפרסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית בחדשות 14, עולה כי גוש הימין מתאושש מעט ונעמד הערב על 58 מנדטים – בעוד גוש מפלגות המרכז-שמאל, יחד עם המפלגות הערביות, עומד על 62 מנדטים. עוד שבוע להילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון את גוש הימין
חרדים 10
י' אייר התשפ"ג / 30.04.2023 21:19

גוש הימין מתאושש:  מסקר מנדטים חדש של מכון ‘דיירקט פולס’, שהתפרסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית בחדשות 14, עולה כי גוש הימין מתאושש מעט ונעמד הערב על 58 מנדטים – בעוד גוש מפלגות המרכז-שמאל, יחד עם המפלגות הערביות, עומד על 62 מנדטים.

עוד שבוע להילולא: כל מה שאתם צריכים לדעת לפני הנסיעה למירון

את גוש הימין מובילה מפלגת הליכוד עם 31 מנדטים בסקר, אך מיד אחריה עומדת מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ עם לא פחות מ-28 מנדטים.

מול הזינוק הדרמטי של גנץ, ששומר על כוחו לאורך החודש האחרון, ראש האופוזיציה יאיר לפיד נחלש דרמטית ומחזיק ב-14 מנדטים בלבד. אחריהן נמצאות ש”ס עם 11 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים, הציונות הדתית של שר האוצר סמוטריץ’ עם 5 מנדטים,

המפלגות הערביות רע”מ וחד”ש-תע”ל מקבלות כל אחת 5 מנדטים, ועוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתרסקת ל-4 מנדטים בלבד, ומקבלת כמו מפלגת מרצ, שנעלמה אל מתחת אחוז החסימה במהלך הבחירות האחרונות ואינה בכנסת הנוכחית.

בחלוקה לגושים עומד גוש הימין והמפלגות החרדיות על 58 מנדטים, בעוד גוש מפלגות המרכז-שמאל על 52 מנדטים וכאשר הוא יחד עם המפלגות הערביות מונה הגוש 62 מנדטים ומהווה בלוק חוסם פוטנציאלי להקמת ממשלת ימין.

את שאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 42%, אך מיד אחריו ובפער לא גדול נמצא יו”ר מפלגת המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ שעומד על 38% התאמה לראשות הממשלה. הרחק מאחורי שניהם נמצא ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו”ר מפלגת יש עתיד שמקבל בסקר 14% אחוזי התאמה בלבד.

כאשר נשאל הציבור מי יתאים יותר לראשות הממשלה אם רק נתניהו ולפיד היו מועמדים, אזי ראש הממשלה המכהן עולה ל-44 אחוזי התאמה, בעוד ראש האופוזיציה לפיד נמצא הרבה אחריו, עם 32% אחוזי התאמה. 24% נוספים בחרו לציין כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד ההנהגה.

מול הפער הברור של לפיד מול נתניהו, מציב גנץ אתגר ברור לראש הממשלה: כאשר  הציבור נשאל מי האדם המתאים יותר לתפקיד אם רק נתניהו וגנץ היו מועמדים, כאן כבר מסתמן מהפך דרמטי: יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ מקבל בסקר לא פחות מ-48 אחוזי התאמה לראשות הממשלה, בעוד ראש הממשלה נתניהו מקבל רק 42% התאמה. 10 אחוז נוספים טענו כי אף אחד משניהם לא מתאים לתפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות