אלימות הימין: בקבוק זכוכית נזרק בהפגנה על צוות חדשות 13 • צפו

במהלך סיקור הפגנת הימין נזרק בקבוק זכוכית לעבר צוות חדשות 13 - הכתבים מוריה אסרף וולברג וישי פורת, שגם ספגו קללות • אורי איזק מחדשות 12 עונה למפגין שכינה "מחבל" את עמיתו מחדשות 13: "איש בזוי. ה'מחבל' שלך נפצע בינוני בזמן פעילות מבצעית ב'קסבה' של שכם"
אבי כץ
ז' אייר התשפ"ג / 28.04.2023 02:31

אלימות מימין: במהלך הפגנת הימין שהתקיימה הערב (ליל שישי) בירושלים פגע בקבוק זכוכית שהושלך על ידי מפגין אל עמדת השידור של צוות חדשות 13, בה ישבו הכתבים מוריה אסרף-וולברג וישי פורת.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

איפה אתה רוצה את ה’דירה בהנחה’ שלך? המדריך להשתתפות בתוכניות

זאת לאחר שקבוצת מפגינים הפריעה לשידור וקיללה את הצוות של הערוץ. אחד מהם כינה את ישי פורת “מחבל”.

מחדשות 13 נמסר בתגובה: “ההתנהגות הביריונית והאלימה של קומץ מהמפגינים לא תרתיע אותנו ולא תפגע במחויבות שלנו לצופינו. אנו מצפים מהמשטרה לחקור במהירות ובנחישות את המקרה ולהביא את העבריינים האלימים לדין, ביודעם שאלימות כלפי עיתונאים בכלל וצוותי חדשות 13 בפרט, כבר הפכה לעניין שבשגרה ממש”.

בחדשות 13 הוסיפו: “זהו מצב בלתי נסבל ובלתי נסלח, שאין להשלים איתו אלא לפעול למגרו”.

 

אורי איזק, כתב חדשות 12, הביע זעזוע מהמפגין שהשתתף בעצרת הימין וכינה את הכתב ישי פורת מחדשות 13 – “מחבל”.

איזק כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “כמה מילים לאדם השפל והמתועב שהגיע היום להפגנת תומכי הרפורמה והחציף לכנות את כתב חדשות 13 ישי פורת בכינוי העלוב ׳מחבל׳.

“אפשר לא לאהוב את מקום העבודה של המחבל, אפשר למתוח עליו ביקורת, אפשר אפילו לצעוק עליו, להפריע לו בשידור, להאמין בלב שלם שהוא טועה, שהוא שקרן, שהוא הרוע בהתגלמותו”.

איזק סיפר על השנים האחרונות שבהן הוא עובד בתקשורת יחד עם פורת: “לי יש חוויה אחרת מהמחבל שלך. שנינו, מחבלים-אחים, גדלנו בציונות הדתית, זו שפעם האמנתי שהיא שפויה. כבר תקופה שאנחנו מגיעים יחד לאותן זירות פיגועים רגעים ספורים אחרי, נחשפים לאותם סיפורי זוועה וסיפורים אנושיים, מגיעים לאותם בתים בזמן ‘השבעה’ של משפחות שאשכרה נפגעו ממחבלים אמיתיים – כאלה שכל שאיפתם היא לרצוח וליטול חיי יהודים. אנחנו אפילו מדברים, מעבדים את החוויה, אתה יודע, תחרות בריאה וידידותית בין שני ארכי-מחבלים.

“אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, שני מחבלי-מחמד שכמונו, כי אנחנו אוהבים את הארץ הזאת, גם אם אתה חושב שאנחנו ציניים חסרי לב, מפלצות רייטינג בלי נשמה, מתרפסים בפני איזה אלקטורט מדומיין”.

איזק חושף כי פורת נפצע בשירות הצבאי שלו, בזמן פעילות מבצעית ב’קסבה’ של שכם: “ותדע עוד דבר, איש בזוי. בשנת 2007 צוות של מחבלים מעורב צנחנים יצאו למבצע גדול בקסבה של שכם, מבצע ׳שעון חול׳. בפתח של אחד הבתים שאליהם חוליית מחבלי צה”ל היתה אמורה להיכנס כדי להגן עליך ועל משפחתך, חיכה מטען.

“המחבל שלך נפצע בינוני, חטף רסיסים בכל הגוף ופונה לבית חולים שם בילה חודש: כיסא גלגלים, קביים, שיקום, כף רגל מרוסקת שעד היום לא חזרה לתפקד כרגיל. משפחתו של המחבל, אחיינו של הרב חנן פורת (אתה בטח מערך ייחוס משפחתי) לא קיבלה כסף עבור אומץ הלב והמחבל גם לא הפך לגיבור מעוטר. באותו אירוע מפקד צוות המחבלים גם כן שילם מחיר כבד, כשסיים אותו בלי שתי הרגליים שאיתם יצא למבצע”.

איזק הוסיף וסיפר: “פגשתי את המחבל שלך הערב בסיום ההפגנה. הוא היה נסער רק בגלל דבר אחד. אלה לא היו הצעקות או הבקבוקים שנזרקו, זו היתה מילה אחת שטוב היה אילו לא היתה יוצאת מהפה. ואתה, כמו אחרון הנמושות, לא העזת להסתכל עליו, רק הסתובבת ונבלעת בהמון האנשים”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה להכליל
    28/04/2023 12:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צבועים מה זה הכותרת המכלילה במקום לתת כבוד לקוראים שלכם

  2. אתם מסיתים נגד העם הזה שרואה בכם הכתבים אוייבים של ממש
    28/04/2023 12:34
    ישראל
  3. אל תתפלאו כשאתם עומדים בפרץ אתם שופכים את דמם של החפים מפשע בתקשורת

  4. שקר מתועב הם הכניסו אנשים שלהם לתוך ההפגנה לעורר
    28/04/2023 13:53
    יעקב
  5. פרובוקציה יש תיעוד משיחת ווטצאפ, מקבוצת אנרעסטים וכאן יש תיעוד והצגה של שני כתבים של 12 שרבו בנייהם

  6. הרושם של שני המחנוצ משאירים במציאות ועל רוב העם
    28/04/2023 14:02
    יעקב
  7. מעניין לציין שהפגנת העם שרוצה במדינה יהודית על מלא ובעד חופש וחרות דמוקרטיה אמיתית ברוח דוד המלך ומורשת ישראל ..השאירה והאירה את העולם באור נגוהות אורןת של יופי ואצילות הנפש נבט מכל נער ונערה בפגן המיליון ואיש ואעשה זקן וזקנה כולם זהרו והקרינו מן מבט מאיר של אהבה וחיבור מבט של וודאות בצידקת הדרך ..לעומת מגיני הרק לא והשחורים ואדומים והאנטי והסירוב השאירו על פנייהם מבט של עצב ויאוש ועגמומיות מבט של שנאה וקנאה מבט חשוך מלא כיעור ואובדן דרך מלא ספקות חרדות והתבלבלות ..והם נשאבים לכל הכיעור הזה בלי תשובה ..סופם להעלם בחור השחור שהם המייצגים והממציאים שלו

  8. מה חשבתם כשתקפתם את כתבי ערוץ 14? שזה יישאר לבד צדדי?
    28/04/2023 14:32
    מוישה זיכמעל
  9. השמאל כהרגלו משתמש באלימות ואז מצפה מהימין לנהוג באיפוק ובהכלה.

    לא יקרה!

  10. מחבל גם המארגנים של פיגועים נראים מחבלים
    28/04/2023 15:40
    אריה
  11. אלה ערוץ 13 משסעים כל הזמן מחכים לדם ממש זה לא סיסמאות זו מציאות עגומה