סמוטריץ’: לא נוותר • לוין: הרפורמה תוביל לדיקטטורה? שקר!

שר המשפטים: "האופוזיציה לא מנהלת מו”מ ענייני. כבר חודש אומרת 'לא' לכל דבר. רוצים בית משפט לכולם" • סמוטריץ': "העם יקבל רפורמה. לא נוותר!" • בן גביר: אסור לנו להיכנע ללחץ! הימין הגיע כדי למשול!" • אמסלם: "פעם ראשונה שאנו רוצים לשלוט" • נתניהו התרגש: חיממתם את ליבי
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"ג / 27.04.2023 21:00

מול משכן הכנסת בירושלים נערכת הערב (חמישי) עצרת ענק של הימין, בקריאה לקדם את הרפורמה במערכת המשפט.

שר המשפטים יריב לוין אמר בהפגנה: “הערב הזה הוא ערב של זעקה גדולה ותקווה גדולה. למעלה משני מיליון ישראלים יצאו לפני כחצי שנה והצביעו במשאל העם האמיתי, הבחירות, הם הצביעו בעד רפורמה משפטית. אנחנו כאן, על הבמה הזו, יש לנו 64 מנדטים, כדי לתקן את העוול.  ידידיי, אני מתחייב לשינוי עצום במערכת המשפט”, אמר לוין – כשהמפגינים קוראים ברקע: “העם דורש רפורמה משפטית”.

“מאז הצגתי את הצעת הרפורמה, מתחולל שינוי עצום בעם. רבים מכירים היום בצורך לבצע תיקון משמעותי של המצב הקיים. ואני אומר לכם, מעומק הלב: אני משוכנע שיש ביכולתנו להגיע לתיקון והסדרה”.

לוין תקף את התנהלות האופוזיציה במגעים על הרפורמה המשפטית: “האופוזיציה אומרת כבר חודש ‘לא’ לכל דבר. כך לא מנהלים משא ומתן ענייני. הסכמה פירושה משא ומתן ענייני ונכונות לקבל מרכיבים של ממש מהרפורמה, ולא לשבת למעלה מחודש ולהגיד ‘לא’ לכל הצעה”.

בהמשך, פנה לוין למתנגדי הרפורמה: “מספרים לנו שהרפורמה נועדה להשתלט על בית המשפט העליון – אך האמת היא הפוכה. אנחנו רוצים בית משפט של כולם: ליברלים, שמרנים, ימין ושמאל. כולם. אומרים שהרפורמה נועדה לכפות את אורחות החיים של ציבור אחד על ציבור אחר – האמת כמובן הפוכה. אין ברפורמה שום דבר שיש בו כפייה או פגיעה בזכויות הפרט שחשובות לכולנו. מספרים לנו שאם הרפורמה תעבור, תהיה דיקטטורה. אין שקר גדול מזה”.

בהמשך נאומו, פנה לוין באופן ישיר למרב מיכאלי ולנשים מ’צעדת השפחות’, תוך מתקפה  על שופטי בג”ץ: “אני רוצה לפנות דווקא למרב מיכאלי ולחברותיה שמתחפשות לשפחות – תצטרפו אלינו. לא עוד חוסר שוויון. לא עוד מערכת משפט של צד אחד. לא עוד בית משפט ששופטיו נמצאים מעל הכנסת ומעל הממשלה.

“הגיעה העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים, שלא מאפשר קיום טקסי זכרון בהשתתפות תומכי טרור המבזים את זכר הנופלים. שיהיה לנו בית משפט שמעניש בחומרה אנסים ולא מחפש איך להקל עליהם.

“בית משפט שדואג לקשישה בדרום תל אביב שאינה יכולה לצאת מהבית, ולא למסתננים שגנבו את הגבול ומטילים עליה אימה. בית משפט שמגן על חייהם של חיילי צה”ל ולא על חיי שכניהם של המחבלים”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להגיד לכם משהו בנימה אישית: אני מתמודד בחודשים האחרונים עם התקפות פרועות והשמצות בלתי פוסקות. אני יכול להגיד לכם באופן הברור ביותר שזה רק מחזק אותי. כל יום שעובר מוכיח עד כמה צודקת ונכונה הדרך המשותפת שלנו. אני אעשה כל שביכולתי כדי להביא את השינוי הנדרש במערכת המשפט”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ אמר בנאומו: “לפני הכל – אני מבקש מכולם להוציא טלפון – ולהדליק את האור ולהרים, קדימה, גבוה. איזה אור אתם! כמה אור יש בירושלים, כמה אור יש במדינת ישראל! עכשיו, תשמעו, אני רוצה שכולם פה ישמעו, מה אני אומר מעל הבמה וזו הבטחה שלי! אנחנו. לא. נוותר!

“תראו כמה כוח יש לנו. להם יש את התקשורת וטייקונים שמממנים הפגנות. לנו יש את רוב העם, שדורש מאיתנו ונותן לנו גיבוי מלא לתקן את מה שצריך לתקן. העם דורש רפורמה משפטית והוא יקבל אותה. אנחנו לא נוותר”.

יו”ר ועדת החוק ח”כ שמחה רוטמן אמר בהפגנה: “בלי רפורמה במערכת המשפט לעולם לא נוכל לגשר על המחלוקות בעם. עם ישראל משווע לתיקון עומק במערכת המשפט שיבוא רק עם נחישות ואומץ לב לצד אורך רוח”.

השר דודי אמסלם קרא להמשיך את קידום הרפורמה המשפטית: “מדינת ישראל כיום היא לא דמוקרטיה אמיתית. יש אליטה של אלפי בני אדם שהם מנהלים הלכה למעשה את המדינה. זו פעם ראשונה שאנחנו רוצים לשלוט ולכן יש צורך ברפורמה – כדי שנממש את הכוח שהעם נתן לנו בבחירות”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בהפגנה: “מדהים לראות כאן את כל מאות אלפי האנשים שבאו כדי לומר: רפורמה עכשיו! רפורמה עכשיו! אתם פטריוטים! אתם אוהבי עם ישראל! אתם עם ישראל היפה!

“באותו בוקר שבו הוחלט להשעות את הרפורמה, אמרתי לחבריי שבחדר: דעו לכם, אם אתם חושבים שאותם מארגני ההפגנות וחסימות הכבישים מהשמאל יירגעו, אתם טועים. אותם מארגנים – כמו אהוד ברק – לא אכפת להם רק מהרפורמה, אכפת להם שהימין בשלטון. הם לא השלימו שניצחנו בבחירות הם לא מוכנים לקבל את זה, הם יעשו הכל כדי לקלקל ולפגוע במדינת ישראל.

“שבוע אחר כך הם כבר התחילו לצאת נגד המשמר הלאומי. אתם מבינים? מה שאמור להיות בקונצנזוס, מאות לוחמים בנגב, בגליל, בלוד, ברמלה, משמר שיילחם במשפחות הפשע, מה שאמור לשמור על הילדים שלנו – הם יצאו נגד זה.

“שבוע אחרי הם יצאו נגד אחינו החרדים. אחינו שמוסרים נפש על לימוד התורה, אלה שהביאו לנו ארגוני חסד כמו זקא, כמו איחוד הצלה – אותם הם מתעבים! עולם הפוך!!! את מי שפוגע בנו הם אוהבים ואת מי שאוהב אותנו הם שונאים! כזאת שנאה, כזאת הסתה. תפסיקו! אחים אנחנו!

“והשיא – מה שקרה השבוע: שימו לב מה הם ניסו לעשות – להוציא את כל מחנה הימין מהלגיטימיות, לפגוע בקדושת יום הזיכרון, וליצור פילוג ושסע בתוך עם ישראל.

“לא אסלח ליאיר לפיד וחבריו על הניסיון לפגוע ביום הזיכרון, אבל מה שחשוב שזה לדעת שזה קומץ קטן ושהרוב לא נותן שיהנדסו לו את התודעה.

“חברים, העקשנות משתלמת! מה לא ניסו בשבועיים האלו לומר לי? כמה עליהום תקשורתי. מה לא סיפרו לנו? שיפגינו בבתי העלמין, שיחסמו את הכניסה, שיצעקו ויזרקו ביצים. אבל לא נכנעתי, ולא הקשבתי לעליהום ולהסתה של חלקים בתקשורת שמעוותים את המציאות.

“הגעתי לבאר שבע כנציג ממשלת ישראל, כיבדתי את זכר הנופלים, חיבקתי את המשפחות, את כל המשפחות! מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, פגשתי שם אדם מדהים בשם יואל שרון גיבור מלחמת יום הכיפורים. כן הוא איש שמאל, כן, הוא חושב אחרת, אבל אמרתי לו אני בעד רפורמה. אני ממשלת ימין מלא מלא ואני אוהב אותך, והתחבקנו. ובסוף – אלפי אנשים שחיבקו אותי, הודו לי שבאתי וכיבדתי את יקיריהם.

חברים, מה שהיה ביום הזיכרון בבאר שבע מלמד לקח אחד: אסור לנו להישבר, אסור לנו להיכנע ללחץ! אסור לנו להיכנע לעליהום התקשורתי, צריך ללכת עם האמת שלנו, עם ההחלטות שלנו. כן באהבה וכן בחיבוק לכלל ישראל. אבל, להיות נחושים ולהגשים מדיניות של ממשלת ימין מלא מלא, ולומר לכולם – הימין הגיע כדי למשול!”

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: “אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א׳! חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות