במעון הנופש: האדמו”ר מויז’ניץ ערך היום ‘לחיים’ לרגל יום הולדתו ה-78

האדמו"ר מויז'ניץ, השוהה בימים אלה במעון הנופש בדאבוס שבשווייץ, ערך הבוקר מסיבת 'לחיים' לרגל יום הולדתו ה-78 • ומה הורה סבו בעל ה'אמרי חיים' ביום הבר מצווה שלו?
יוסף גרינבוים
ו' אייר התשפ"ג / 27.04.2023 12:41

האדמו”ר מויז’ניץ, השוהה בימים אלה במעון הנופש בדאבוס שבשווייץ, ערך הבוקר (חמישי) מסיבת ‘לחיים’ לרגל יום הולדתו ה-78.

האדמו”ר נולד בה’ באייר תש”ה, עם תום השואה, ודבר הלידה נודע לזקינו, בעל ‘האמרי חיים’ רק בימי חג הסוכות של שנת תש”ו – ורבתה השמחה בחצר ויז’ניץ על לידת נצר הנושא את שמו של הסבא קדישא בעל ‘אהבת ישראל’.

כעבור 13 שנים, בשנת תשי”ח, בעת שהניח האדמו”ר תפילין אצל זקינו בעל ה’אמרי חיים’, בבית החולים ‘אסותא’ –  שם שהה הסבא אחרי אירוע חמור שעבר – הלביש זקינו האדמו”ר בגדי שבת קודש, בגלל שמחתו הגדולה.

באותה שנה הקדימו את יום העצמאות ליום חמישי ד’ אייר, והאדמו”ר גם הניח תפילין באותו יום, מאחר שיום ההולדת שלו חל בשבת קודש. בעיתונים נכתב אז: ‘ויזניץ חגגו עשור להקמת המדינה’…

בעל ‘האמרי חיים’ הורה שלא לומר תחנון לרגל שמחת הבר מצווה, אולם כן לומר תפילת ‘תפילה לדוד’, בהדגישו: “להוציא מליבם – שלא יחשבו שהנני חוגג יום חג קבוע ביום זה”.

בויז’ניץ מספרים: “במעמד הנחת התפילין ב’אסותא’, הבחין בעל ה’אמרי חיים’ שעובדי בית החולים מתלחשים שלא אומרים תחנון כי זה יום חג, ולכן אמר מיד לומר ‘תפילה לדוד’ – שזה אומרים רק ביום של תחנון. לדאבון לב, החילונים של הימים ההם, כן ידעו מה זה אי אמירת תחנון, לעומת החילונים של היום…”

בשמחת ה’לחיים’ בשוויץ נראה הנגיד מתתיהו ישראל גרוזינגר, איש אמונו של האדמו”ר, אשר הגיע במיוחד למסיבת ה’לחיים’, כמידי שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות