‘יום המר והנמהר’: כך חמקה קהילת סאטמר מלומר ‘הלל’ ביום העצמאות

האדמו"ר מסאטמר הורה לשנות את סדר אמירת פרקי התהילים, הנאמרים בחסידות מידי יום לאחר תפילת שחרית - כדי שלא יאמרו, חלילה, ביום העצמאות של מדינת ישראל את פרקי ה'הלל' • בבני ברק מתקיימת 'עצרת תפילה ותענית'
יוסף גרינבוים
ה' אייר התשפ"ג / 26.04.2023 09:58

“יום המר והנמהר”: בחסידות סאטמר הוחלט לשנות את סדר אמירת פרקי התהילים, הנאמרים בחסידות מידי יום לאחר תפילת שחרית – כדי שלא יאמרו, חלילה, ביום העצמאות של מדינת ישראל את פרקי ה’הלל’.

לפי סדר אמירת התהילים בבתי המדרש של סאטמר היו אמורים לומר היום את המזמורים של ‘הלל’. אולם האדמו”ר הורה להנהלת הקהילה לשנות את הסדר – כך  שהציבור יאמר את המזמורים יום קודם.

במודעה רשמית של ‘קהל יטב לב ד’סאטמר’ נאמר, כי “היות שלפי סדר אמירת התהילים שמתאמר כל יום אחרי תפילת שחרית בבתי מדרשנו היו חל לומר ביום המהר והנמהר ה’ אייר יום הקמת המדינה הטמאה, פרקים של קי”א – קט”ו (פרקי הלל) על כן נצטווינו מפי הקודש של כ”ק מרן רבינו הגה”ק  שליט”א לשנות  סדר אמירת התהילים”.

לפי הודעת הנהלת הקהילה, ביום שלישי, יאמרו את פרקים ק”ו-קי”ח של הלל, וביום רביעי קי”ט עד אות מ’, וביום חמישי מאות מ בפרק קי”ט ופרק ק”כ.

בנוסף, במודעה מטעם הקהילה בבני ברק הכריזו על סדר יום מיוחד “ביום המר והנמהר אשר בו גבר האויב ושטנא נצח ועלתה בידי מנאצי ה’ להקים שלטון הכופר במלכות שמים וגזלו לעצמן שם הקדוש “ישראל”, וזה שבעים וחמש שנים שבעוונותינו הרבים עדיין מרקד בנינו, ועוד ידם נטויה לרדוף בחימה ולעקור תורה ואמונה מישראל…

“זה לעומת זה – ביום זה בו קבעו יום אידם לחרף ולגדף כלפי מעלה ולהכריז כפר ישראל באלוקיו ולית דין וליית דיין רח”ל, לעומתם היהודים הנאמנים למלך מלכי המלכים הקב”ה יתחזקו באומנת אומן בהשי”ת ובתורתו הקדושה ונתחזק אל מול מבול האפיקורסות ונחשול הדיעות הכוזבות העומד עלינו לכלותינו – ולזאת יתאספו יראי ה’ הנאמנים לה’ ולתורתו, להשתתף בצער השכינה ובצער כנסת ישראל המושפלת עד שאול תחתיה במצו ובמצוק”.

וכך, אמש התקיימה ‘עצרת נהי וקינה’ בה נשאו דברים רבנים, והיום בשעות הצהרים תתקיים ‘עצרת תפילה ותענית’: בשעה 14:00 אמירת תהילים, ובשעה 14:15 תפילת מנחה עם אמירת ‘ויחל’.

למתענים הזכירו לקבל על עצמם את התענית במנחה של יום שלישי.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ה' יסלח להם
    26/04/2023 10:15
    תיקון לחיים
  1. טועים ומטעים
    כופרים הטובה
    נתפלל שמתוך אתחלתא דגאולה נזכה לגאולה שלימה
    מועדים לשמחה ולגאולה שלימה

  2. כפיות טובה
    26/04/2023 10:35
    יואליש
  3. כפויי טובה. קסטנר הציוני הציל את ר’ יואליש מסטמר. ובנוגע לטענות סטמר הידועות שלא קסטנר הציל וכו’, חפשו בגוגל ועיינו במאמר של מנחם קרן קרץ: “הברחת וגם ירשת: תגובותיהם של ר’ יואל טייטלבוים – הרבי מסאטמר” שמפריך כל טענותיהם אחת לאחת וראה בספרו “הקנאי”. ודברי חלומות של סאטמר שווא ידברו.

  4. סאטמר
    26/04/2023 10:58
    שלמה
  5. כאילו הם מושלמים ומה אמריקא ממש קודש קודשים מלכות של קדושה די אז אל תגרו גם בארצות הברית אבל בשביל כסף וסיר הבשר מותר הכל חסידות של שונאי ישראל

  6. וחמורים אחד וששים אלף
    28/04/2023 17:53
    סטמי
  7. רפואה שלימה לכל חולי עמך ישראל