הנשיא על האיבה לחרדים: “קורא לרבנים לעודד הידברות והיכרות”

הנשיא יצחק הרצוג בראיון מיוחד לשרי רוט ב'חרדים 10' שיתפרסם מחר, מדבר על האיבה לציבור החרדי וחושף את פגישותיו עם מנהיגי ורבני המגזר, מבהיר כי הוא עדיין תומך ב'חוק טל' לפתרון הסאגה סביב חוק הגיוס, ומביע אופטימיות להצלחת שיחות המו"מ על הרפורמה המשפטית
חרדים 10
ב' אייר התשפ"ג / 22.04.2023 21:24

נשיא המדינה יצחק הרצוג מתיישב לראיון מיוחד עם שרי רוט לקראת יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל, ומתייחס לשלל הנושאים הבוערים שעל סדר יומה של המדינה: הסכסוך בין המגזרים, הרפורמה המשפטית וחוק הגיוס.

בנוגע לאיבה נגד הציבור החרדי ברחובות אומר הנשיא: “יש רגשות, יש אמוציות, כי אנחנו חיים בעידן שבו הרשתות החברתיות מלבות. שלא נתבלבל, יש הרבה איבה סמויה ואנחנו צריכים לפרק אותה ולעודד את כולם לדבר ולהכיר האחד את השני. ואחד הדברים המטרידים הוא שלפעמים אנשים חיים בקהילותיהם ולא רוצים לדעת את הפחדים ואת הכאבים של האוכלוסיות האחרות והאזרחים האחרים”.

“אני חושב שהרגע הזה, דווקא מתוכו, יכול לצאת משהו מאד חיובי. כי אנשים מתחילים קצת להתעניין אחד בשני, ובאים לפה אלפי בני אדם בחודש לבית הנשיא רק כדי לדבר. ואתה רואה באמת אהבת ישראל”.

“כשישבו פה קבוצות, גם הכי קיצוניות, תאמיני לי, גם מהמחאה, אני התווכחתי ואמרתי להם, תכירו את התהליכים שעוברים בציבור החרדי. וגם כשישבו פה חרדים אמרתי להם, אתם צריכים להבין את הפחד של ציבור חילוני, או ציבור לא דתי, שמפחד משינוי אורחות חייו. גם הציבור החרדי צריך לדעת להתייחס לזה בצורה נאותה”.

“אני חושב שהחרדים היום מבינים שאף אחד לא בא לשנות להם את אורחות החיים. ולכן גם הם צריכים לדעת ולבוא ולומר, אנחנו לא באים לשנות אורחות חיים של אף אחד, איש באמונתו יחיה ונחיה ביחד. ואני חושב שהתגובה המרשימה של הציבור החרדי להפגנה שהייתה בבני ברק מוכיחה בשלות והתמודדות אחרת עם ההתפתחויות”.

הראיון המלא יתפרסם מחר, יום ראשון, בשעה 20:00.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסתה פרועה נגד המגזר החרדי
    23/04/2023 06:33
    רחלי
  1. זו התוצאה של ההסתה הפרועה של חלק מהשרים וחברי הכנסת לאורך שנים , שעושים דה לגיטמציה לאוכלוסיות שלמות , הפכו את החרדים לאוייבי העם . בושה!!!

  2. לא
    23/04/2023 08:55
    חי
  3. לא רוצים אותם בערים
    שלנו ולא ביננו

  4. אין ספק
    23/04/2023 10:04
    אנרכיה
  5. 2 הסטנים המשגשגים ממש דומיננטים …

  6. איש באמונתו יחייה.
    23/04/2023 12:37
    יוסף
  7. אף אחד לא אומר לשני כיצד לחיות.אבל דעו לכם שבסופו של דבר כל הסיפור של שינאת דתיים.יביא לחורבן ושינאה קשה ביותר.כל החגים שיש החילוניים נשענים עליהם.או שלא יחגגו כלל.ימשיכו לחיות כרצונם.אף אחד לא יאמר להם מה לעשות..אגב הדתיים .מתנדבים בבתי חולים.בזק”א..ובעזרת לנזקקים.אז חבל לשנוא ..זה לא במקום..כולנו יהודים ועלינו לארץ ישראל לישב ולהילחם עליה.כמה דתיים נהרגו למען המולדת..מי מסית נגד הדת היהודית.למה.מה זה נותן..מה קורה לעם היהודי שעבר סבל נוראי בגטאות.שם לא הבחינו בין דתי ללא דתי..כדאי לתרום ולא להילחם .יהודים חייבים להשלים את העובדה שיש גם דתיים וגם חילונים.ויש להתרחק מהשינאה.ולתרום בקירוב לבבות ואהבת חינם.זה מה שמאחד ביננו..