יאיר לפיד נגד מתווה חוק הגיוס: “נבטל אותו בהזדמנות הראשונה”

יו"ר האופוזיציה מודיע כי אם הממשלה תעביר את חוק הגיוס במתכונת הנוכחית, ללא הידברות עם האופוזיציה - הם לא יכירו בחוק ויפסלו אותו בהזדמנות הראשונה שתהיה להם • הוא דורש כי השיחות על חוק הגיוס המוצע, יתקיימו בתיווכו של הנשיא יצחק הרצוג, כמו המו"מ על הרפורמה
יוני גרין
כ"ח ניסן התשפ"ג / 19.04.2023 11:25

בפתח ישיבת סיעת ‘יש עתיד’ היום (רביעי), אמר יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד כי “חוק הגיוס שאותו התחילה הממשלה לקדם הוא המשך ההתקפה על הישראליות, בשם היהדות. הממשלה הזו מובילה אותנו לעימות חזיתי בין היהדות לבין הישראליות. אסור לתת לה. הישראלים הם יהודים, היהודים הם ישראלים. אנחנו העם היהודי, אנחנו הלאום הישראלי, אנחנו פה ביחד”.

לדבריו, “החרדים צריכים לדעת שאנחנו לא נגדם. כל מה שאנחנו אומרים זה שאנחנו רוצים שהילדים שלהם יעשו מה שעושים הילדים שלנו, ביחד עם הילדים שלנו. שיהיה להם גורל משותף. בטנק של הבן שלי היה מתנחל, היה רוסי, היה מזרחי מהפריפריה. מישהו היה חסר שם”.

“העברתי בחיי שני מתווי גיוס, בשתי ממשלות שונות. באחת הפעמים יחד עם בנימין נתניהו. שניהם לא היו מושלמים, אבל הם היו צעד בכיוון הנכון. הם נתפסו כהתגרות, זה לא מה שהם היו. זה היה נסיון למנוע התפרקות של החברה הישראלית. בדיוק את ההתפרקות שמאיימת עלינו היום”.

לפיד הוסיף כי “שירות בצבא, שירות אזרחי בקהילה, יציאה לעבודה, הם לא מושגים אנטי חרדיים. הם הבסיס של הקיום המשותף. זה נקרא “צבא העם” מפני שאנחנו מאמינים שיש פה עם. מפני שאנחנו מאמינים ש”בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית”.

“הימים והשבועות הקרובים יקבעו איך תעוצב דמותנו הרוחנית, הדתית והמדינית שנים רבות קדימה. יש עקרון אחד שמחייב את כולנו: חיים משותפים לא יכולים להיות מבוססים על זה שצד אחד ידרוס את הצד השני. אם מישהו ינצח, זה אומר שכולנו הפסדנו”.

יו”ר האופוזיציה איים: “אם הממשלה תחזור על הטעות של העברת חוק השתמטות לאומית במעמד צד אחד, זה יחייב אותנו להודיע שאנחנו לא מכירים בו ונבטל אותו בהזדמנות הראשונה שתהיה לנו. זו לא הדרך”.

“אני מציע לממשלה – ובעיקר למפלגות החרדיות – לקיים דיאלוג על חוק הגיוס. לשבת יחד, לדבר על זה בבית הנשיא, לפחות לנסות לראות אם אפשר להגיע למתווה מוסכם שלא יוביל אותנו לקרע גדול עוד יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות