גלות אירופה: 40% מיהודי היבשת מסתירים את יהדותם

מבהיל :80% נישואי תערובת באירופה - 75% מילדי היהודיים לומדים במוסדות הכלליים • בשנה החולפת גדל מספר היהודים המבקרים באופן קבוע בבתי הכנסת
כ"א אלול התשע"ד / 16.09.2014 17:52

מרכז רבני אירופה מפרסם נתונים שאספו יותר מ-800 רבנים המאוגדים בו, יחד עם נתונים שאספו באיגוד הארגונים היהודיים באירופה, מהם עולה כי ההתבוללות מרימה ראש באירופה, והיא עומדת כיום על כ-80 אחוזים מכלל חתונות היהודים ביבשת.

מנכ”ל שני הארגונים, הרב מנחם מרגולין, אומר כי האיסלאמיזצייה שעוברת אירופה מחד, והתחזקות הימין הקיצוני מאידך, יחד עם מבצע צוק איתן, הפכו את השנה החולפת לאחת השנים הקשות ביותר בעת האחרונה.

לדברי מרגולין, בשנה האחרונה נרשמו התקפות על מוסדות יהודיים, התנכלויות ליחידים ולקהילות, יותר הפגנות ויותר פוליטיקאים הנושאים נאומים מתלהמים נגד ישראל ונגד היהודים, מבכל השנים האחרונות.

מרגולין מעריך, כי לנוכח עליית כוחו של הימין הקיצוני בפרלמנט האירופי השנה הבאה תהיה אף קשה מקודמתה, ולפיכך עושה הארגון רבות בכדי להגביר את שיתוף הפעולה עם ההנהגה החדשה של האיחוד האירופי, בכדי להגביר את מחויבותה להגברת החינוך והאכיפה נגד האנטישמיות במדינות האיחוד.

על פי הנתונים שנאספו לקראת ראש השנה ביותר מ-800 קהילות ברחבי היבשת, כ-40 אחוזים מיהודי אירופה בוחרים להסתיר את יהדותם וכ-75 אחוז מילדי אירופה אינם לומדים בבתי הספר היהודיים.

כחצי מיליון יהודים ישתתפו השנה בתפילות שיתקיימו ב-1353 בתי כנסת ברחבי אירופה בראש השנה. אמנם מדובר ביותר מכפול מכמות היהודים המגיעים להתפלל בבתי הכנסת בשבתות במהלך השנה, אך כ-70 אחוז מיהודי אירופה עדיין יבחרו שלא להגיע לבית הכנסת גם במהלך ראש השנה ויום הכיפורים.

לנוכח המציאות החדשה, ציבורים גדולים של יהודים באירופה מגבירים את זיקתם ליהדות. מהנתונים שנמסרו על ידי רבני הקהילות עולה, כי מקרי האנטישמיות בבתי הספר הביאו מאות ילדים יהודים לעבור מבתי הספר הכלליים לבתי הספר היהודיים, ובמהלך השנה החולפת גדל מספר היהודים המבקרים באופן קבוע בבתי הכנסת בכ-17 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות