המוסד עודד המחאה? ההסבר של דדי ברנע ששכנע את נתניהו

אחרי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', לפיו "הנהגת המוסד עודדה את ההפגנות נגד המהפכה המשפטית" - ביקש ראש הממשלה הסברים מדדי ברנע • במוסד מעריכים כי מדובר בניתוח שגוי של גורמי המודיעין האמריקניים
חרדים 10
י"ט ניסן התשפ"ג / 09.04.2023 22:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם ראש המוסד דדי ברנע – על רקע הדיווח ב’ניו יורק טיימס’, לפיו “הנהגת המוסד עודדה את המחאה נגד הרפורמה המשפטית”.

מה הוא עשה? ההדלפה מתוך קבוצת הווטאפ העירונית של ירושלים

לפי דיווח בחדשות 12,  הפרסום ב’ניו יורק טיימס’ הביך את ישראל, ונתניהו ביקש מברנע התייחסות לדיווח. ראש המוסד הסביר כי מדובר בניתוח שגוי של גורמי המודיעין האמריקניים.

במוסד מעריכים כי מדובר באישור שנתן ראש המוסד לעובדים, מדרגת ראשי חטיבות ומטה, להצטרף למחאה.

נתניהו קיבל את ההסבר שסיפק ברנע, ולאחר השיחה ביניהם, הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה בשם המוסד, שמכחישה את הפרסום באופן גוף ומבהירה כי הפרסום “כולו שקרי ומופרך מיסודו”.

עוד נמסר ממשרד רה”מ כי “המוסד ובכיריו לא עודדו ואינם מעודדים עובדים בארגון לצאת להפגנות נגד הממשלה, להפגנות פוליטיות בכלל, או לכל פעילות פוליטית. המוסד ובכיריו המכהנים לא עסקו כלל בנושא ההפגנות, ונותרו נאמנים לערך הממלכתיות המוביל את המוסד מאז הקמתו”.

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, המבוססים על מסמכים שהודלפו מהפנטגון, עלתה טענה כי הנהגת המוסד הישראלי עודדה את צוות הסוכנות ואת אזרחי ישראל להשתתף בהפגנות נגד הרפורמות במערכת המשפט.

על פי המסמכים שדלפו מהפנטגון ב-1 במרץ, בכירי המוסד “עודדו פקידי מוסד ואזרחים ישראלים למחות נגד הרפורמות המשפטיות בישראל, בין היתר על ידי מספר קריאות מפורשות לפעולה נגד ממשלת ישראל”.

בוושינגטון פוסט נכתב כי במסמכים מתואר “מרד לכאורה של שירות הריגול הבכיר של ישראל נגד ההפיכה המשפטית שמקדם ראש הממשלה נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות