“אוהדיכם קראו ‘להפציץ’ אותנו”: ראש העיר סירב להשכיר אצטדיון לבני סכנין

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן סירב לבקשת ראשי קבוצת 'בני סכנין' להשכיר את אצטדיון הכדורגל בקריית שמונה למשחקי הקבוצה • "לצערנו הרב לא ראינו כל הודעת גינוי של הנהלת קבוצתכם למעשים החמורים הללו, שפוגעים ברגל גסה ביחסים הנפלאים שהיו עד כה בין מועדוני הכדורגל"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
ט"ז ניסן התשפ"ג / 07.04.2023 11:36

עיריית קריית שמונה הודיעה היום (שישי) להנהלת מועדון הכדורגל ‘בני סכנין’, כי לא תאשר את בקשתה לקיים את שני משחקיה הביתיים הקרובים באיצטדיון המקומי – בשל “הגב שנותנים בסכנין לפגיעה בקרית שמונה”.

במכתב מטעם העירייה צויינו ההתפרעויות ותקיפות השוטרים שהתרחשו בעיר הערבית, תוך קריאות לחיזבאללה לפגוע בקריית שמונה – לאחר מטח הטילים שספג אתמול הגליל.

במכתבו של ראש העיר אביחי שטרן לראשי מועדון ‘בני סכנין’ נאמר: “שקלנו בתחילה להשיב לכם בחיוב לבקשה לארח את שני המשחקים הביתיים של קבוצתכם באצטדיון בקרית שמונה, אך אירועי אמש הפכו את תשובתנו.

“בזמן בו מדינת ישראל ובמיוחד יישובי הצפון נתונים תחת מתקפת טרור וטילים מלבנון, אנו עדים לעימותים של תושבי סכנין עם כוחות הביטחון ואשר חלק מאוהדי קבוצתכם קוראים בהפגנתיות לארגון הטרור חיזבאללה ‘להפציץ את קרית שמונה עם טילים’.

“לצערנו הרב לא ראינו כל הודעת גינוי של הנהלת קבוצתכם למעשים החמורים הללו, שפוגעים ברגל גסה ביחסים הנפלאים שהיו עד כה בין מועדוני הכדורגל של סכנין וקריית שמונה”.

ראש העיר קריית שמונה הודיע: “לאור האירועים החמורים הללו שבסכנין נותנים גב לאויב וקוראים לו לפגוע בקרית שמונה, הוחלט כי אין בכוונתנו לאפשר את אירוח משחקי הבית של סכנין בקרית שמונה, גם כדי למנוע עימותים מיותרים סביב הסוגיה הביטחונית הקיימת.

“לא נוכל לעמוד מנגד כאשר יש מי שקורא לפגיעה בתושבי קרית שמונה או באזרחי ישראל ויתרה מכך, לאפשר להם להיכנס לביתנו דרך הדלת הראשית – גם אם מדובר בחלק ולא בכלל”.

אביחי שטרן הוסיף: “מאחלים לכם הצלחה ומקווים במקביל כי יעמוד לכם האומץ לגנות בפומבי את מאות האנשים שזעקו אתמול נגד מדינת ישראל ובעד הטרור והקריאה להפציץ את קריית שמונה”.

דובר קבוצת בני סכנין, מונדר חלאיילה, מסר בתגובה: “לא פנינו ולא מעוניינים לשחק שם”.

ח”כ אריאל קלנר מהליכוד התקשר לראש העיר קריית שמונה, כדי לחזק אותו על החלטתו. “התקשרתי כעת לראש עיריית קרית שמונה, חברי – אביחי שטרן לחזק אותו על עמידתו האיתנה למען כבוד ישראל. ממנו תראו וכן תעשו”.

התפרעויות ועימותים התפתחו הלילה (ליל שישי) בין תושבים ערבים וכוחות משטרה סכנין, נצרת וכפר מנדא.

המשטרה עצרה 12 תושבי נצרת, סכנין וכפר מנדא, לאחר שיידו אבנים והבעירו צמיגים בהתפרעויות יחד עם עשרות צעירים, הושמעו קריאות נאצה ואף נעשו ניסיונות לחסום צירים.

בסכנין ההתפרעות הידרדרה לירי זיקוקים לעבר ניידות משטרה.

שוטרי המחוז הצפוני פיזרו את המתפרעים, השיבו את הסדר ועצרו 12 חשודים לחקירה שבסיומה יוחלט אם להביאם לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות