פגיעה ישירה בבית בשדרות • דוידי מאוכזב: ‘אין מחבלים הרוגים בעזה’

בית בשכונה ותיקה בשדרות נפגע ישירות: נזק רב בדירה • בני המשפחה על רגעי האימה: "שמענו בום גדול, הילדה שלי הייתה יכולה להיפגע" • ראש העיר, אלון דוידי: "מי שמחליטים אם נחיה חיים נורמליים - הם החמאס" • ראשי רשויות: "כל עוד לא בוצעו חיסולים ממוקדים - לא השיבו ההרתעה"
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"ג / 07.04.2023 08:37

בית בבניין של 8 קומות נפגע הבוקר (שישי) בשדרות ככל הנראה מרסיס של מיירט כיפת ברזל. נזק נגרם לגג ולרכוש. לא דווח על נפגעים בגוף.

אם ובתה ששהו במקום, רצו לממ”ד – ולא נפצעו. כמה נפגעי חרדה טופלו במקום בידי צוותי רפואיים. כוחות משטרה ועירייה הוזעקו לבית.

שרי ואזנה, שביתה נפגע מהירי, סיפרה על רגעי הפחד לחדשות 12: “היה מטח ב-5:20 – הרבה אזעקות, פיצוצים ויירוטים. שמענו בום גדול, בעלי יצא החוצה והריח אבק שרפה. אחרי כמה שניות הוא סימס לי לצאת מהבית שנפל לנו קאסם על הגג. אני והבת שלי היינו בממ”ד ובעלי בסלון”.

היא המשיכה ותיארה: “אני פה מגיל אפס, באיזה שהוא שלב ציפינו לזה. קיווינו שלא. זה גורם לך לחשוב – מחר עוזבים את שדרות. הילדה שלי הייתה יכולה להיפגע. כנראה נעזוב בקרוב את העיר”.

בעלה של שרי: “אני הייתי בסלון ואשתי והילדה ישנו בממ”ד. התחושות לא קלות, אנחנו בעיקר בפחד. לפני שהייתי אבא הייתי אומר שאני נשאר כאן בכל הכוח, עכשיו אני שוקל את זה. אני לא רוצה לסכן את הילדה שלי”.

ראש העיר שדרות אלון דוידי ביקר את התנהלות הממשלה, לאחר הפגיעה הישירה שספג הבוקר בית בעירו, ודרש לחסל מחבלים ברצועת עזה.

“צריך לשים את הדברים על השולחן, אין מחבלים הרוגים בצד השני”, אמר דוידי. ”זה אומר, שהמדיניות הזו של לתת חסינות למחבלים שממררים את חיינו נמשכת. אני מבין את מורכבות המצב כי יש את זה בלבנון ובאזור שלנו, אבל הרקטה הזו היא לא הראשונה. אנחנו כבר חודשים נמצאים במציאות הזו של הטפטוף.

“השיטה הזו שאנחנו יורים ואז הם יורים, ‘שקט יענה בשקט’ וכל הסיסמאות האלו – הם תירוצים למציאות שמי ששולט בחיים שלנו וקובע אם נחיה חיים נורמליים או לא זה חמאס וג’יהאד. בשביל לשנות את המשוואה הזו צריך לעשות דברים אחרים. הגיע הזמן שהממשלה וראש הממשלה יאמצו את המדיניות שנחסל אותם – זה מה שקורה ביהודה ושומרון וזה מה שצריך לעשות בעזה”.

גם כמה ראשי רשויות בדרום, אמרו: “כל עוד לא בוצעו חיסולים ממוקדים – לא השיבו את ההרתעה”.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן הצטרף לביקורת: “התגובה המדודה של כוחות הביטחון בלילה האחרון לא מחזירה את ההרתעה ומעבירה מסר לא טוב לטרוריסטים בעזה ובלבנון. אני מקווה ורוצה להאמין כי התגובה הזו היא תוצאה של מכלול הנסיבות בעת הזו ומצפה מהדרג המדיני לבחור בהקדם את העיתוי וליזום פעולה נחרצת וכואבת כנגד ראשי ארגוני הטרור, כולל חיסולים ממוקדים בכדי להחזיר את ההרתעה וליצור מציאות אחרת לפיה מי שקובע את סדר היום של מדינת ישראל בכלל ויישובי העוטף בפרט היא מדינת ישראל ולא ארגוני הטרור”.

מנכ”ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי סייר הבוקר במבנה שספג פגיעת רקטה בשדרות, יחד עם ראש העיר אלון דוידי.

תושבי עוטף עזה  עברו לילה לא שקט שבמהלכו נשמעו אזעקות צבע אדום. ההערכה היא כי כ-40 רקטות נורו במהלך הלילה מהרצועה.

צה”ל תקף כמה מטרות ברצועה תקף גם מטרות של החמאס ברצועת עזה. לפנות בוקר צה”ל תקף גם בדרום לבנון, שם הופצצו מטרות של החמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות