בעקבות תקרית הוופלים ב’לניאדו’: עתירה ראשונה נגד ‘חוק החמץ’

בעקבות המקרה בו אישה בהיריון לא הורשתה להיכנס לביה"ח לניאדו כשברשותה ופלים, הוגשה היום עתירה ראשונה נגד המרכז הרפואי, מ"מ שר המבריאות ונגד המשרד • תנועת 'ישראל חופשית' דורשת מביהמ"ש העליון להתערב מיידית כדי למנוע חיפוש בתיקים
יוני גרין
י"ג ניסן התשפ"ג / 04.04.2023 12:49

עתירה ראשונה נגד ‘חוק החמץ’: תנועת ‘ישראל חופשית’ הגישה היום (שלישי) עתירה לבג”ץ נגד חוק החמץ, זאת לאחר שאישה בהריון בסיכון נדרשה להשאיר חבילת ופלים שברשותה מחוץ למרכז הרפואי ‘לניאדו’ בקריית צאנז בנתניה.

העתירה הוגשה נגד המרכז הרפואי, כנגד ממלא מקום שר הבריאות יואב בן-צור, ונגד משרד הבריאות.

חוק החמץ קובע, כי בסמכותם של מנהלי בתי החולים להחליט אם לאסור על הכנסת חמץ למחלוקות במהלך חג הפסח.

לטענת העותרים, סמכויות החוק מאפשרות לבית החולים רק לידע בנוגע להחלטת מנהל בית החולים, ואין באפשרותו למנוע מאזרחים לצרוך מאכלים מסוימים או למנוע כניסה עמם.

בעתירה נכתב: “עניינה של העתירה הפרה גלויה, בוטה ומוצהרת של בית החולים לניאדו את הוראות החוק, כמו גם את הצו שניתן על ידי בית המשפט תוך עצימת עיניים של שר הבריאות ומשרדו”.

לטענת העותרים, תיקון מספר 13 לחוק זכויות החולה, המכונה ‘חוק החמץ’, “לא שינה מהדין שהיה נהוג לפני כן ולא התיר עריכת חיפושים בתיקים של באי בית החולים או מניעת כניסה לבית החולים”.

משום כך, לטענתם, פסיקת בג”ץ עדיין בתוקף.

בעתירה דורשת ‘ישראל חופשית’ מבית המשפט להנחות את מנהלי בתי החולים, כי “סמכותם לקבוע מדיניות בדבר הכנסת חמץ לבית החולים מוגבלת ואינה כוללת סמכות לבצע חיפוש בחפצי באי בית החולים, סמכות ליטול מיטלטלין של הבאים בשערי בית החולים או סמכות למנוע כניסה של אדם לבית החולים בשל חשד כי הוא נושא חמץ”.

כמו כן, דורשים העותרים מבית המשפט, “להורות לבית החולים לניאדו לחדול מביצוע מביצוע חיפוש בחפצי באי בית החולים, לחדול מנטילת מיטלטלין של הבאים בשערי בית החולים ולחדול ממניעת כניסה של אדם לבית החולים בשל חשד כי הוא נושא חמץ”.

אורי קידר מנכ”ל תנועת ישראל חופשית: “אסור לקבל מצב שבו בית החולים לניאדו ממשיך להתעלם מהחוק בצורה בוטה ולפגוע במטופלות והמטופלים שלו. בית החולים מקבל מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור בשנה, הוא כפוף לחוק גם אם מנהליו חושבים אחרת, ואנחנו מתכוונים לוודא שגם בלניאדו וגם בכל בית חולים אחר לא ימנעו מאנשים שנמצאים ממילא במצב לא נוח שהביא אותם מלכתחילה לבית החולים לסבול מחיטוט אגרסיבי בתיקים והחרמת האוכל שלהם. לא תהיה בישראל משטרת דת, גם אם יש כמה מבולבלים שחושבים אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות