עוד מינוי של יאיר לפיד בוטל: נועה תשבי פוטרה מתפקיד ה”שגרירה”

משרד החוץ הודיע לשחקנית נועה תשבי כי עליה להפסיק להשתמש בתואר "שליחה למאבק באנטישמיות" • תשבי: "אני לא יכולה לדעת אם החלטת המשרד נבעה מהחששות שלי בפומבי לגבי 'מדיניות המהפכה המשפטית' של הממשלה"
חרדים 10
י"ב ניסן התשפ"ג / 02.04.2023 21:07

השחקנית נועה תשבי שמונתה לפני כמעט שנה בידי יאיר לפיד ל”שליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות” – הודחה מתפקידה.

תשבי סיפרה היום (ראשון)  כי ממשלת ישראל ומשרד החוץ הפסיקו את ההתקשרות איתה.

במכתב שנשלח אליה מסמנכ”ל במשרד נכתב: “אין בכוונתנו להאריך את הסכם ההתקשרות איתך. נבקשך שלא להשתמש עוד בתואר שליחה מיוחדת”.

תשבי הגיבה: “אני לא יכולה לדעת האם החלטת הממשלה נבעה מהחששות שהבעתי בפומבי על הרפורמה המשפטית אבל בהתחשב במציאות שהאנטישמיות ממשיכה את עלייתה המסוכנת בעולם, והאיום על קיומה של ישראל באמצעות מדיניות דה-לגיטימציה קשה להגיע למסקנה הגיונית אחרת.

“כשקיבלתי את תפקיד השליחה המיוחדת משר החוץ לשעבר לפיד, עשיתי זאת משום שהאיום על יהודים ברחבי העולם משמעותי כיום כמו כל נקודה אחרת מאז השואה, והסיכונים לישראל גדולים היום כפי שהיו מאז”.

תשבי מודה כי התנגדה לרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה משום שהיא מאמינה בחשיבותה של מערכת משפט עצמאית השומרת על המערכת הדמוקרטית.

“אני מאוכזבת מהחלטת הממשלה אבל נשארת מחויבת למלחמה באנטישמיות ובדה-לגיטימציה של ישראל על הבמה העולמית. זה היה כבוד לעבוד עם שותפים וארגונים מדהימים המוקדשים לקידום הבנה, סובלנות וכבוד לישראל ולעם היהודי”, כתבה.

היא סיימה: “עם ישראל חי”.

ממשרד החוץ נמסר: ”מודים לנועה תשבי על פעילותה ומאחלים לה הרבה הצלחה בהמשך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי זאת בכלל
    03/04/2023 01:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי את בכלל
    זה הנציגים של לפיד ככוכבי טלוויזיה מובטלים.
    זה עם ישראל זה נציגיו?
    בושה
    וברוך שפטרנו