מדוע מחו מאות אברכים בתפילות השבת ברחבת עיריית ב”ב? • צפו

מאות אברכים התפללו ברחבת עיריית בני ברק כאות מחאה על מצוקת קהילת בית כנסת 'המרכזי' ברחוב רבי טרפון • הגר"נ בן סניור בדרשת שבת הגדול: "בני תורה צריכים להיות בהנהגה של הציבור, רק הם יכולים להבין את חשיבות הצרכים של יראי השם"
יוסף גרינבוים
י"א ניסן התשפ"ג / 01.04.2023 23:59

לאחר קריאתם של גדולי ישראל: קהילת בית כנסת ‘המרכזי’ ברחוב רבי טרפון בבני ברק יצאה בשבת לרחובה של עיר, לאות מחאה וזעקה על התעלמות העיריה ממצוקתם, כאשר זמן רב לא מספקים נציגי הציבור פתרון עבור בני הקהילה.

קבלת שבת התקיימה ברוב עם, כאשר מאות אברכים מבני הקהילה הגיעו לאוהל המחאה אשר היה צר מהכיל את ההמונים שעמדו ברחבת העיריה. הדי התפילות וקריאת “אמן יהא שמיה רבה” הדהדו באזור כולו.

את דרשת שבת הגדול מסר הגאון רבי נתן בן סניור, רב שכונת אור החיים ואב”ד ‘בנין ציון’. בתחילת דבריו עמד על חשיבות הצורך שיש לבני התורה להתאגד בקהילות עבור עלייתם בתורה ויראת שמים ועל התרומה העצומה שיש בקהילה לחינוך הילדים. הגאב”ד הביא בשמו של הגרב”צ אבא שאול זצ”ל כי בני תורה צריכים להיות בהנהגה של הציבור, כיוון שרק הם יכולים להבין את חשיבות הצרכים של בני התורה ויראי השם.

לאחר התפילה הגיעו רבנים וקהילות נוספות, אשר רואים עין בעין את מצוקת ציבור בני התורה בעיר, אשר נפשם נקעה מהתנהלות העירייה כלפי ציבור זה בשנים האחרונות.

גולת הכותרת הייתה בתפילת ערבית של מוצאי השבת, כשלאחר ‘ברכת הלבנה’ התפרצה שירה אדירה ובתפילה: “אחת שאלתי מאת השם, שבתי בבית השם כל ימי חיי”.

גבאי הקהילה הביעו סיפוק רב מהחיזוק הרב לו זכו מרבני הקהילות באיזור, שבאו לתמוך ולחזק את ידם במאבק.

הגבאים ציינו כי פעולה זו הינה מהלך ראשון במאבק לרומם את קרנם של בני התורה ולהגיע לפתרון מוסכם ולמשכן קבע לתורה ותפילה כראוי לעמלי התורה.

מועד הפעולה נמסר כי לאחר התייעצות עם רבני העיר וגדולי ישראל, הוחלט שאם לא יושג פתרון ראוי לשמו, יוחרף המאבק אף מול נציגי הציבור בירושלים.

המאבק הנוכחי מגיע כשברקע קיימת תסיסה בקרב בני התורה בעיר בני ברק, שלטענתם העיר הוזנחה על ידי הנציגים במערכת הארצית, ואין ביטוי אמיתי ללמעלה משלושים אחוז מתושבי העיר.

ציבור זה, שהתאגד לאחרונה, טוען כי הגיע הזמן לפתוח שוב את ההסכמים והרוטציות הישנות לצורך חלוקה הוגנת של הנהגת והנהלת העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות