דרמה בארה”ב: כתב אישום פלילי יוגש נגד הנשיא לשעבר טראמפ

מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית בה נשיא לשעבר יועמד לדין פלילי • טראמפ הגיב: תביעה פוליטית והתערבות בבחירות כמותן לא נראו בהיסטוריה
חרדים 10
ט' ניסן התשפ"ג / 31.03.2023 02:39

לי התקשורת בארה”ב דיווחו כי חבר מושבעים במדינת ניו יורק הצביע הלילה (ליל שישי) בעד הגשת כתב אישום נגד נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ.

מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית שבה נשיא בהווה או לשעבר יעמוד לדין פלילי.

כתב האישום נגד טראמפ, שהחל במירוץ חדש לנשיאות ארצות הברית, נוגע ל’דמי שתיקה’ שהנשיא לשעבר שילם לכאורה לאישה שטענה כי ניהלה עמו קשרים.

החקירה נמשכה קרוב לחמש שנים, כאשר במסגרת הפרשה נטען כי הנשיא לשעבר שילם כ-130 אלף דולר לשחקנית.

התשלום בוצע בשלהי הקמפיין לנשיאות בשנת 2016, על ידי עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן. במסגרת הסכם טיעון שנחתם עם כהן בשנת 2018, הודה כי אכן שילם את הכסף לאישה, וכי מטרת התשלומים היתה “השפעה על תוצאות הבחירות”.

אם אכן יוגש כתב אישום, יזומן טראמפ בהכרזה פומבית להליך של הסגרה ומעצר, שבסיומו תהיה הקראת כתב אישום בבית משפט. הוא ישוחרר ללא צורך בערבות.

טראמפ מסר בתגובה ארוכה שפרסם, כי הוא “חף מפשע לחלוטין. זוהי רדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. הדמוקרטים שיקרו, רימו וגנבו אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת – הפלילו אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות”.

טראמפ  כינה את התובע המחוזי של מנהטן אלווין בראג “ביזיון”, וטען שהוא “עושה את העבודה המלוכלכת של ג׳ו ביידן”. לדבריו,  “ציד המכשפות” נגדו דווקא יפגע בביידן ובדמוקרטים. “אנחנו נביס את ג׳ו ביידן ונעיף את כל הדמוקרטים המושחתים האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות