בן גביר עונה לנשיא ביידן: “ישראל עצמאית ולא עוד כוכב בדגל ארה”ב”

השר לביטחון לאומי על הביקורת החריפה של נשיא ארה"ב: "צריך שיהיה ברור בכל רחבי העולם - העם כאן הלך לבחירות ויש לו את הרצונות שלו" • השר יואב קיש: "עם כל הכבוד, ישראל היא מדינה ריבונית, ההחלטות מתקבלות כאן" • ביידן: "מצפה מנתניהו שייסוג מהרפורמה המשפטית"
חרדים 10
ז' ניסן התשפ"ג / 29.03.2023 10:09

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עונה הבוקר (רביעי) לביקורת החריפה שהטיח נשיא ארה”ב ג’ו ביידן בממשלת ישראל.

“אנחנו מעריכים את המשטר הדמוקרטי שם, אבל דווקא מהסיבה הזאת – הם צריכים להבין שישראל היא מדינה עצמאית ולא עוד כוכב בדגל של ארה”ב”, אמר בן גביר בראיון לגלי צה”ל.

הוא הוסיף: “צריך שיהיה ברור בכל רחבי העולם – העם כאן הלך לבחירות ויש לו את הרצונות שלו”.

השר יואב קיש אמר בראיון לרשת ב’: “כולנו מכבדים את נשיא ארה”ב, הוא יכול לומר את עמדתו בכל נושא שקשור לישראל. אבל עם כל הכבוד, ישראל היא מדינה ריבונית, ההחלטות מתקבלות כאן. ביקורת אמריקנית יכולה להיות, ההחלטות הן שלנו”.

הלילה התייחס הנשיא ביידן בשיחה עם עיתונאים אמריקניים למצב בישראל על רקע הרפורמה המשפטית: “כמו הרבה תומכים חזקים של ישראל אני מאוד מודאג מההתרחשויות בה. אי אפשר להמשיך בדרך הזו והבהרתי זאת. אני מקווה שראש הממשלה ימשיך בדרך עליה הכריז ויגיע לפשרה”.

הוא הוסיף שלא יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן בעתיד הקרוב.

בהמשך הלילה, עם שובו לבית הלבן, נשאל ביידן פעם נוספת על הרפורמה המשפטית – והשיב: “ישראל צריכה להבין שהיא נמצאת במצב לא טוב”.

בתשובה לשאלה מה הוא מצפה מנתניהו לעשות, אמר ביידן: “אני מצפה ממנו שייסוג מהרפורמה המשפטית”.

נתניהו השיב בלילה לביקורת: “אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה”ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו.

“הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישראל עצמאית
    29/03/2023 11:35
    Ben
  1. בואו נראה איך ישראל תסתדר בלי 3.8 מיליארד הדולר שהם מקבלים מארה”ב כל שנה