סוכל פיגוע באתונה: שני מחבלים איראנים תיכננו לפגוע בבית חב”ד

הרשויות ביוון טוענות שהחשודים נתפסו זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע במסעדה של בית חב"ד במרכז אתונה • התקשורת היוונית: החשודים תכננו לתקוף באמצעות נשק כבד, חומרי גז ופצצות זוהו לאחר שקיימו תצפיות על המסעדה במשך כמה ימים • המוסד סייע בפרימה מודיעינית של התשתית
נתן פרל
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 19:54

כלי תקשורת ביוון מדווחים הערב (שלישי) על סיכול פיגוע טרור במסעדה של בית חב”ד במרכז העיר אתונה.

על פי הדיווחים, המשטרה באתונה עצרה שני מחבלים, אזרחי פקיסטן ממוצא איראני, בחשד שתיכננו לפגוע בשורה של יעדים הקשורים לישראל ולקהילה היהודית בבירת יוון.

הרשויות ביוון טענו, כי השניים נתפסו זמן קצר לפני שהתכוונו לצאת ולבצע פיגוע בבית חב”ד הפועל במרכז אתונה – וכי הם זוהו לאחר שקיימו תצפיות על המסעדה במשך ימים אחדים, ומשם החל המעקב אחריהם.

יעד נוסף של המחבלים, מעבר למסעדה בבית חב”ד, היה בית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית באתונה, אך הוא פעיל מעט יחסית באמצע השבוע ועיקר הפעילות בו מתקיימת בשבתות ובחגים.

לפי הדיווחים, השניים ניסו לגייס לפחות 15 אזרחים פקיסטנים נוספים.

בתקשורת היוונית מדווחים שהחשודים תכננו לתקוף את המטרות באמצעות כלי נשק כבדים, חומרי גז ופצצות, וכי אחד השלבים המתוכננים כלל גם חטיפה של הקורבנות.

המודיעין הראשוני על החשודים הועבר לרשויות ביוון על ידי סוכנות זרה. הם נעצרו באתונה, שם תכננו לשכור חדר במלון באזור אומוניה.

טלפונים סלולריים שהיו ברשותם הוחרמו ובהם מצאו נמצא מידע שהצביע על כך שתכננו מתקפת טרור.

גורמים במשטרה מסרו לכלי התקשורת היווני “Skai” כי שני החשודים היו אמורים לזכות במענק כספי בסכום של בין 10,000 ל-15 אלף אירו עבור כל קורבן בנפש.

בתגובה לפרסום ביוון, ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה בשם המוסד:

“הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו”ל.

לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות.

המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות