היועמ”שית לבג”ץ: לדחות את העתירות להוציא את נתניהו לנבצרות

היועמ"שית סבורה כי בעקבות חוק הנבצרות היא לא תתייחס לעתירות שמבקשות להוציא את נתניהו לנבצרות • הבהירה כי תדון בנושא הסדר ניגוד העניינים שהוא הפר לכאורה • ומה החליטה על העיתרות נגד מינוי איתמר בן גביר?
חרדים 10
ה' ניסן התשפ"ג / 27.03.2023 01:53

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה הלילה (שני) כי לא תשיב לעתירות שביקשו להוציא לנבצרות את ראש הממשלה בנימין נתניהו – בעקבות חוק הנבצרות שאושר בשבוע שעבר.

עם זאת, היועמ”שית הדגישה כי היא תדון בנושא הסדר ניגוד העניינים שעליו נתניהו חתום, ואותו הוא הפר לכאורה כשהודיע בנאומו כי הוא “נכנס לאירוע” על הרפורמה המשפטית.

“העתירות שהוגשו טרם תיקון חוק היסוד בעניין הנבצרות, אינן אקטואליות עוד בנוסחן הנוכחי”, נאמר בהודעת היועמ”שית.

“בתוך כך, הובהר כי תיקון חוק היסוד אינו גורע מחובתו של ראש הממשלה לפעול בהתאם להסדר ניגוד העניינים שנקבע עבורו. לעתירות התוקפות את תיקון החוק לגופו או מעלות טענות לעניין הפרת הסדר ניגוד העניינים של רה”מ, תתייחס היועצת המשפטית לממשלה בהליכים הרלוונטיים”.

היועצת התייחסה גם לעתירה לבג״ץ נגד החלטת ראש הממשלה למנות את איתמר בן גביר לתפקיד השר לבטחון לאומי.

היועצת המשפטית לממשלה סבורה, כי הגם שהחלטת ראש הממשלה למנות את בן גביר מעוררת קשיים ניכרים, אין היא חוצה את הרף המשפטי של אי סבירות קיצונית המקימה עילה להתערבות שיפוטית בה. זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות בהן הורשע.

עוד הובהר בתגובה, כי התבטאויותיו הקשות של השר בן גביר לאורך השנים אשר ביטאו תפיסת עולם גזענית יש בהן כדי לפגוע באמון הציבור ברשויות השלטון. זאת, לעניין כל תפקיד שר בממשלה ובפרט לעניין השר הממונה על הבטחון הלאומי.

אולם, בשנים האחרונות הצהיר השר כי שינה דרכיו והסביר לציבור בוחריו בהזדמנויות שונות כי הרעיונות הגזעניים אינם מקובלים עליו.

בחינת סבירות מינויו של בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי כאמור נעשית על יסוד עצמאותה של המשטרה בהפעלת סמכויותיה, ועל הפרדת סמכויותיה מן המגרש הפוליטי.

בתגובה נכתב, כי השר איננו מפכ״ל-על וכי המשטרה מחויבת להפעיל סמכויותיה באופן מקצועי וחף משיקולים פוליטיים. שיקולים אלה מבהירים גם הם מדוע החלטת ראש הממשלה אינה חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות