דרמה פוליטית: נתניהו הדיח את שר הבטחון יואב גלנט מתפקידו

אחרי ששר הבטחון יואב גלנט קרס מול הלחץ של השמאל ונשא הצהרה לעצור את הרפורמה במערכת המשפט - בעוד נתניהו שוהה בחו"ל, הערב הגיעה התגובה המוחצת של ראש הממשלה • הסיבה המרכזית לפיטורין: "תגובה רפה וחלשה מצידו נגד הסרבנות בצה"ל - דבר שאין לו שום מקום"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 21:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי החליט להדיח  את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו – על רקע קריאתו לעצירת הרפורמה המשפטית.

מקורבי נתניהו אמרו, כי הפיטורים בוצעו על רקע חוסר אמון קשה בין ראש הממשלה לשר הביטחון, לאחר שדברי גלנט לא תואמו עם נתניהו וההצהרה שנשא היתה בזמן שראש הממשלה שהה בחו”ל.

גורמים בסביבת ראש הממשלה הוסיפו, כי הסיבה המרכזית לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט: “תגובה רפה וחלשה מצידו נגד הסרבנות בצה”ל – דבר שאין לו שום מקום”.

גורמים בליכוד אמרו ל’מעריב’ על המהלך הדרמטי של ראש הממשלה: “נתניהו העביר מסר מאוד ברור לכולם, בליכוד ומחוצה לו בקואליציה – נגמרו המשחקים, צריך להתיישר. כל מי ששר או יו”ר ועדה, הבין היטב את ההשלכות האפשריות של אי ציות להחלטות הקואליציה. נתניהו הראה מנהיגות והרתיע את כל מי ששקל שלא להצביע עם הקואליציה – לקראת ההצבעה על חוק הוועדה לבחירות שופטים”.

הם הוסיפו: “אם בשבוע שעבר גלנט היה מבקש חופש הצבעה, הוא היה מקבל אותו. אבל הוא בחר להפתיע את רה”מ בעודו בחו”ל, זה משבר אימון. רה”מ פיטר אותו לא בגלל הדעות, אלא בגלל ההתנהלות”.

השר יואב גלנט כתב בטוויטר לאחר שקיבל את הודעת הפיטורין: “ביטחון ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי”.

לאחר מספר דקות, כתב נתניהו: “כולנו חייבים להתייצב בעוצמה נגד סרבנות”.

כפי הנראה השר אבי דיכטר יחליף את גלנט, וח”כ דני דנון יחליף את דיכטר במשרד החקלאות.

אשת התקשורת נוה דרומי כתבה: “גלנט לא השאיר לנתניהו ברירה. לא בגלל האמירה שצריך לעצור את החקיקה, אין בזה חידוש וזה גם לא דרמטי אחרי אדלשטיין, ביטן ואחרים. הוא לא השאיר לו ברירה כי בצהרה שלו גלנט פגע ברעיון צבא העם ותעדוף של חיילים מסוימים על אחרים.

“זה שהוא כינס את מסיבת העיתונאים בזמן שנתניהו בחו”ל זה גם טיפשי. איך רה”מ שמדבר על תקיפה באיראן יכול לסבול דבר כזה? החלטה מנהיגותית נכונה של נתניהו גם לעתיד – ידעו יוצאי מערכת הביטחון שהם לא אלים”.

אריאל כהנא, הכתב המדיני של ‘ישראל היום’, כתב: “פיטורי גלנט הם הצלה להיררכיה הפיקודית ולסדרי השלטון בישראל”.

איש התקשורת ינון מגל צייץ: “גורמים לינוניוז על הסיבה לפיטורי גלנט: 1. אמר שתיאם את הדברים עם נתניהו. זה לא נכון 2. הבטיח שלא יעשה זאת עד שנתניהו יחזור לארץ. זה לא קרה 3. אמר שביקש לכנס את הקבינט וסורב. זה שקר מוחלט”.

באופוזיציה תקפו את החלטת נתניהו.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי “פיטוריו של שר הביטחון, יואב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הביטחון”.

“נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל”.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ: “בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס”.

הצהרתו של גלנט, שנמסרה בזמן שראש הממשלה נתניהו שהה בלונדון, זכתה לביקורת קשה מצד חלק מחברי הליכוד.

ח”כ משה סעדה אמר הבוקר לרשת ב’: “מי שעושה מעשה כמו בנט, יסיים כמו בנט. אם אתה לא מסוגל לפתור את משבר הסרבנות בתוך הצבא, שים את המפתחות. סרבנות היה הקו האדום פעם, היום הפך לחלק מהשיח. אני מצפה ממנו לקחת אחריות”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לראש הממשלה, חזק ואמץ!!! תודה שלא איכזבת את העם!!!!
    26/03/2023 23:13
    אריה
  1. כל הכבוד לראש הממשלה, חזק ואמץ!!! תודה שלא איכזבת את העם!!!!

  2. לעתים גם חלומות מתגשמים
    27/03/2023 00:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. משעות אימה לימים ארוכים החשתם שמפניה וארוחות שף