המונולוג החד של שי גולדן למרצה שגירשה עיתונאי שסיקר הפגנה • צפו

שי גולדן, מגיש תוכנית הבוקר בערוץ 14 במונולוג חד על ד״ר נועה מורג מהחוג לתקשורת במרכז הבין תחומי, שגירשה את כתב הערוץ ולאחר מכן התגאתה • "את לא מרצה לתקשורת, כי אם פושעת נגד התקשורת" • צפו במונולוג המלא
שי גולדן, ערוץ 14
ד' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 10:49

המונולוג המלא:

בוקר טוב לד״ר נועה מורג, מהחוג לתקשורת במרכז הבין תחומי.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

את יודעת, גברתי, אני עצמי ישבתי באולפן הזה ממש, ביום חמישי בבוקר, שעה שכתבנו, שגיא אלמוג כהן, ניסה בסך הכל לעשות את עבודתו העיתונאית, ולסקר את ההפגנה בצומת הכפר הירוק. ישבתי באולפן הזה ונחרדתי ממה שאת וחברייך עשיתם לו, וגם לנו.

באופן שאין לתאר אלא כאלים, כיסיתם בדגלים את עדשת המצלמה, תקעתם בצופרים ושרקתם במשרוקיות, בכל פעם ששגיא ניסה בסך הכל לתת דיווח על המתרחש בצומת. התגודדתם סביבו באופן מאיים וגרמתם לי לבקש ממנו לנטוש את העמדה, כי חששתי לביטחונו.

את יודעת, התמונות האלה מצטלמות הרבה פחות ז׳אן ד׳ארק ודלקרואה ממה שאת חושבת, ונראות הרבה יותר כמו ברבריות עבריינית אלימה.

הזדעזעתי ונחרדתי בזמן אמת, וגם נגעלתי מהאופן הברוטאלי בו אנשים שצורחים ״ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה!״ דורסים ורומסים ואונסים את אחת החירויות החשובות ביותר בדמוקרטיה, חופש העיתונות.

אני יודע, אני יודע שבעיני רבים מחברייך וגם בעינייך, אני ושגיא וכל חבריי וחברותיי לערוץ הזה אינם עיתונאים, כי אם משתפי פעולה עם משפחת פשע, כפי שכתב לי בזמן השידור ״עיתונאי״ אחר למכשיר הסלולרי שלי.

המון קלאסה יש במחנה הזה שלך, אין מה לומר. אבל, כאמור: האמיני לי שאני יודע מצוין מה דעתך עליי ועלינו כאן בערוץ 14. אבל מסתמן שאת הדעה הרעילה והאלימה הזאת את שומרת גם למאות אלפים הצופים בנו מדי יום, וגם, ללא ספק, ל-2.4 מיליון המצביעים שבחרו בממשלה הזאת, ואשר הערוץ הזה משמש להם תחנת הבית בה הם מרגישים שהם זוכים לשמוע דיווח עיתונאי לא מוטה ולא מגוייס בשירות המחאה באופן טוטאלי; ואם את לא מאמינה, תבדקי את טבלאות הרייטינג.

אבל עזבי רייטינג, אני רוצה לחזור אלייך, ספציפית. כי למדתי שאת מרצה בחוג לתקשורת במרכז הבינתחומי. וכי לאחר ששגיא – בוגר המוסד האקדמי הזה, אגב – נאלץ לנטוש את העמדה ולהפסיק את הדיווח בשל הטרור שהפעלתם כלפיו, כתבת בקבוצת הווצאפ של המרכז הבינתחומי: “גירשנו את ערוץ 14 מהכפר הירוק!” התגאית בכך, ראית זאת כניצחון, כהישג, ולרגע לא עצרת להתעכב על המובן מאליו.

והמובן מאליו הוא שגם בקרב הסטודנטים שלך בחוג לתקשורת יש אנשים שחושבים אחרת ממך. העובדה הזאת אולי מטלטלת אותך, ואולי את רוצה גם אותם לגרש מהמכללה שלך ומהחוג שלך ומהמרחב שלך ומהמדינה שלך, אבל הם שם, תאמיני לי. וכנראה שהם רבים בהרבה מכפי שאת מוכנה להודות, ובטח מתחילה להבין.

כך או כך: נסי להיכנס לרגע לראשו של סטודנט כזה שלך – כלומר, אם טנטרום השנאה לא השבית את מנגנון האמפטיה האנושי שלך באופן מוחלט – ונסי לשוות בנפשך מה הוא מרגיש ומה הוא חושב לעצמו כשהוא יושב בשיעור שלך, ביודעו שאת רואה בו אוייב שצריך לגרש.

נדמה לך שהוא מרגיש שכדאי לו להתבטא פוליטית? לאתגר אותך בשאלה? נראה לך?

לא, ד״ר מורג – הסטודנטים שלך יודעים מצוין מה עליהם לעשות בשיעור שלך: לומר ״אמן״ או לסתום את הפה.

נסי גם לחשוב גם על סטודנט אחר שלך, כזה שייצא ממש בקרוב אל שוק התעסוקה ויחפש את עתידו בכלי תקשורת – איזה מסר הוא קיבל ממך, מרצה במרכז אקדמי בחוג לתקשורת, על עיתונות, על חופש עיתונות, על חופש ביטוי ועל חופש הבעת דעה עצמאית? איזה מסר לדעתך הוא מקבל ממך כאשר הוא שומע שאת מתגאה שגירשת עיתונאי באלימות מעמדת שידור, בשם הצדק הפוליטי שלך? איזה שיעור בתקשורת ואילו ערכים הוא מקבל ממך ביוצאו לשוק התקשורת להתחיל לעבוד?

ואיך מרגישים לדעתך חברים בסגל האקדמי של המרכז הבין תחומי אשר תומכים ברפורמה וצופים בערוץ 14? גם כאן עליי להדהים אותך בעובדה הוודאית: יש לא מעט כאלה. למעשה, אני מכיר כמה כאלה באופן אישי.

מה לדעתך הם מרגישים וכיצד הם חשים, כאשר מתוך המוסד האקדמי בו הם מרצים ומלמדים מתכוננת בלי בושה קבוצה שפועלת בגלוי לסתימת פיות של עיתונאים, ובאופן פיזי בוטה? איך נראה לך הם מרגישים כשהם שוהים בקבוצת הווצאפ הזאת? ובמרחב האקדמי שלכם? איך לדעתך?

אני חושד, גברתי, שהצדק העיוור שלך הפך אותך לעיוורת באופן מוחלט. ואני לא הייתי רוצה ללמוד שום דבר מאף מרצה אלים ועיוור ונעדר כל אמפטיה לאף אדם ואף דיעה להוציא זו שלו.

יכול להיות שאלה הסטנדרטים האקדמיים במרכז הבינתחומי. אינני יודע. מאד יכול להיות שעיוורון, אלימות, דיכוי שיח, ופגיעה בעבודה של עיתונאי הם הסטנדרטים של המוסד האקדמי בו את מלמדת; ואם כך: רצוי שכל סטודנט, וגם איש סגל, ישאל את עצמו אם הוא רוצה ללמוד במקום כזה, או ללמד במקום כזה; וגם: מה יש ללמוד בכלל במוסד אקדמי בו אלה הסטנדרטים.

בכל מוסד אקדמי סביר היית מוזמנת היום לשיחת שימוע לפני פיטורין, ובוודאי מורחקת לאלתר מהחוג לתקשורת. אחרי הכל, הפעולה שעשית משולה למרצה למשפט פלילי שיהיה עבריין בעצמו. למרצה לרפואה שיסרב לטפל בחולה בגלל השקפתו.

זו המקבילה של התנהגותך. ביצעת עבירה אתית קשה, ואינך ראויה עוד ללמד סטודנטים בשום חוג לתקשורת.

זו האמת הפשוטה והבסיסית והמהותית ביותר שעולה מהתנהגותך. לא שאני סבור שמישהו יפעל כנגדך, וממילא, אינני רוצה לראות אותך מובטלת; אבל תקווה אחת יש לי בכל זאת: שאולי איזו שניה אחת של התפכחות; של פקיחת עיניים; של הכרה במעשייך, בתוצאותיהם ובהשלכותיהם, תצליח לפעול את פעולתה ולחלחל.

כי יכול מאד להיות שאת רואה את עצמך כלוחמת חופש מהוללת; אבל האמת היא שאת פוליטרוקית, ז׳דנוביסטית, אלימה, ובעיקר מי שאין בינה ובין אקדמיה ובין הוראה ובטח בין חינוך – דבר וחצי דבר.

אולי כתוצאה מהחשיפה התקשורתית הזאת וגלי ההדף שלה תחווי רגע של התעוררות פנימית, לא פוליטית, כי אם אנושית ואישית ומקצועית, ותביני שפשעת וחטאת ביום חמישי – לא רק כלפי שגיא, לא רק כלפי הצופים שלנו, לא רק כלפי הסטודנטים והקולגות והמוסד שלך, כי אם כלפי עצם הדבר שעבורו יצאת להפעיל טרור.

כן, את הפשע הכי חמור ביצעת ביום חמישי בכלל בדמוקרטיה הישראלית. ולא צריך להיות בוגר החוג לתקשורת של מרכז רייכמן כדי לקבוע זאת באופן מוחלט.

בוקר טוב שיהיה לך, ד״ר נועה מורג. אסיים, כדרכי בטקסט מהרפרטואר שלך ושל חברייך: בושה, בושה, בושה.

 

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עלובה
    26/03/2023 12:19
    נורית באבי
  1. נועה מורג,יפת נפש,את האליטה במדינה ישראל,את הגזע הטהור,את בצד הצודק.
    אז ככה אני העם ,אני בצד הנותן,אני מקשיבה לאחר ,לא שיכת לצד ההזוי שלך ושל חברייך.
    צאי מהצלחת המלאה שלך,תראי תסתכלי ותביני שאת בצד הלוקח החומר,המתנשא .עופייייי

  2. כשהחברים שלך מקללים אתה שותק
    26/03/2023 14:01
    עודד
  3. גולדן את פרחח עיתונאות, אני לא מצדיק את מה שהיא עשתה
    ממש לא- אבל אתה נותן לעיתונאי עלוב וושחצן בשם ברדוגו
    להשמיץ ולהפריח סברות עם ניחוחו מדמנה מהביל ורץ ומבנה להגן
    על עיתונאי שכל מה שעשו לו זה הפריעו לו בעבודתו העיתונאית…
    בוא , שי, תשתיק קודם את הבלונדיני ההוא שחיסל את מרד גטו וורשה 80 שנה אחרי הגרמנים- נראה אותך הקלידן עלוב ומר נפש- אוייש כמה רשעות
    במונולוג אחד עלוב

  4. המונולוג החד של ישי גולדמן
    26/03/2023 14:41
    רוחי
  5. כול מילה בסלע.אין יותר ערכים .אין יותר כבוד.גילתי שאנשים נאורים יכולים להיות גם מיפלצות

  6. מרצה מסיטה
    26/03/2023 15:35
    ברוך
  7. חותם כל מילה במונולוג אמיץ ואמיתי כל כך!!!

  8. כדורבנות,
    26/03/2023 15:48
    שמ
  9. הדברים.היא מנוולת, מילה שאתה ואחרים כלל לא משתמשים בה והיא המגדירה טוב יותר ,לעניותי,את אופי האנרכיסטים.התנ”ך מלא בגינוי עושי ” מעשה נבלה “.אז תשתמשו.זה יהודי,חוקי ,לגיטימי.בעיקר לאחר שהם פוגעים בכתבת שלכם שבהריון,כמו שראינו אתמול בערב,מוצאי שבת.מנוולים שלא יאמרו די עד שיקבלו את כל תאוותם.הייתי מסיים את המכתב שלך למנוולת בסיסמא ” אל אקצה בסכנה “.

  10. הם השמאל עושים טרור ולהם מותר הכל והתקשורת לא מסקרת
    26/03/2023 16:21
    נועה
  11. הימין לא יכנע ולא יוותר ולא יתקפל
    השמאל סכנה למדינה יהודית ודמוקרטית
    תמשיכו להיות ברחובות ןלקשקש
    לא מאמינים לכם גזענים

  12. הרפורמה המשפטית והשמאלניים הבזויים
    26/03/2023 17:32
    אורה
  13. אני מתחילה להרגיש כמו שהרגישו היהודים שנרדפו בשואה
    בגרמניה ..כשהנאצים הפעם… הם מי קוראים לעצמם
    י”שראליים חילוניים שמאלניים”.לכאורה

  14. תודה
    26/03/2023 17:36
    דפנה
  15. תודה לך שי גולדן, על דבריך המדויקים.

  16. הזדמנות היסטורית
    27/03/2023 09:51
    אוראל.
  17. מדינת הלכה- עכשיו.