סביבת נתניהו: אם גלנט יתנגד הוא יפוטר – ודיכטר ימונה במקומו

שר החקלאות אבי דיכטר ודוד ביטן יצביעו בעד השינוי בוועדה לבחירת שופטים • בסביבת נתניהו שוקלים להציע את תפקיד שר הביטחון לדיכטר, אם גלנט יודח • בקואליציה מתכננים להמשיך בחקיקה כפי שתוכנן • אדלשטיין ממשיך במרד: "אסור להעביר את החוקים באווירה שקיימת היום"
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 09:57

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מעבירים הבוקר (ראשון) מסר חד משמעי ליואב גלנט ולפיו –  אם יתנגד לחוקי הרפורמה המשפטית, לא יוכל להמשיך בתפקידו כשר הביטחון.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

לפי דיווחים שונים, לשר החקלאות אבי דיכטר, שקרא גם הוא לעצירת החקיקה, שוקלים בסביבת נתניהו להציע את תפקיד שר הביטחון בתמורה לתמיכה בחקיקה.

נתניהו חזר לפנות בוקר מביקורו המדיני בלונדון ועדיין לא התייחס בקולו להצהרת שר הביטחון, שקרא אמש לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות עם השמאל.

השר אבי דיכטר, וחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן, פרסמו אמש הודעות תמיכה בגלנט, וקראו גם הם לעצירת החקיקה.

אולם מקורבי דיכטר אמרו לחדשות 12, כי אחרי שיחות עם לשכות נתניהו ולוין, הוא יצביע בעד הרפורמה. כך גם ביטן.

גלנט וכנראה גם אדלשטיין לא יתמכו.

ח”כ יולי אדלשטיין אמר הבוקר לגלי צה”ל: “אסור להעביר את החוקים באווירה שקיימת היום, שהמשפחה לא יכולה לשבת יחד ליד השולחן כי מתחילים להתווכח על פוליטיקה”.

על הצבעה נגד הרפורמה – אמר אדלשטיין: “מקווה שהשכל הישר יגבר. להביא להצבעה שלא ברור אם יש תמיכה או לא זו הרפתקה שלא כדאי להיכנס אליה. מקווה שיהיו עוד אנשים שיבינו את זה”.

אדלשטיין אמנם לא הצהיר שיצביע נגד, אבל הזכיר שבקריאה הראשונה הוא לא נכח במליאה ונעדר מההצבעה והודיע: “כך אני נוהג גם הפעם, רוצה לראות מה מביאים”.

ועדת החוקה התכנסה הבוקר ודנה בהכנת חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לקריאה שנייה ושלישית.

בנוסף יוכנו לקריאה שנייה ושלישית “חוק דרעי 2”, שיכשיר את מינויו של יו”ר ש”ס אריה דרעי לשר למרות פסילתו בבג”ץ, וכן “חוק המתנות”, שמתיר לראש הממשלה, שרים וח”כים  לקבל תרומות למימון הוצאות משפטיות או רפואיות.

נתניהו יכנס את ראשי המפלגות של הקואליציה בשעה 15:00 במשרד ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השר גלנט
    26/03/2023 12:19
    סאב
  1. גלנא שר אמיץ העדיף שלמות העם בחר במצפונו הישר ולא בחברי הקואליציה ומצפונו הכריע החלטתו האמיצה כך גדולים עושים חזק ואמץ