“היועמ”שית מסתובבת עם מיכלית שמן להדליק מדורה. תירגעי”

יו"ר הכנסת: "איך אמור מי שמנווט את הספינה שלא לעסוק בנושא הכי מרכזי? העיוות הזה מדגים את הסגת הגבול ומסביר מדוע הרפורמה כה נחוצה" • בן גביר: "ממשיכה להלך אימים" • גוטליב: ''חבל שלא פיטרו אותך" • זוהר: "מבחינתה נאום לאומה של נתניהו הוא לא חוקי. פשוט הזייה"
אריה ריבקינד
ב' ניסן התשפ"ג / 24.03.2023 15:19

בכירים בליכוד ובקואליציה תקפו היום (שישי) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה – לאחר ששיגרה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הצהרתו אמש על הרפורמה לחיזוק הדמוקרטיה במערכת המשפט, בו טענה כי נתניהו פעל בניגוד לחוק, וכי הצהרתו אמש היתה בלתי חוקית, נגועה בניגוד עניינים והפרה את פסיקת בג”ץ.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה פרסם, בתגובה, הודעה בה  הביע את תמיכתו בראש הממשלה – ודוחה את דבריה של היועמ”שית: “ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא גם חבר כנסת. אין מחלוקת, גם לשיטת היועצת המשפטית לממשלה, כי הוא רשאי לממש את זכותו וחובתו להצביע בכנסת בכל נושא שהוא, כולל התיקונים במערכת המשפט.

“איך, אם כן, ניתן לגזור עליו שלא יתבטא או יעסוק בנושאים הללו?”, תוהה אוחנה. “בין אם אתם מתומכי הרפורמה או ממתנגדיה, איך אמור מי שמנווט את הספינה הישראלית, שלא לעסוק בנושא הכי מרכזי וחשוב שיש כאן?”

הוא הוסיף: “גם העיוות הזה מדגים את הסגת הגבול שהמשפטנים מבצעים כלפי הרשויות המבצעת והמחוקקת, ומסביר מדוע הרפורמה כה נחוצה”.

שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד הגיב: ”כמי שמונתה ומנוהלת על ידי גדעון סער וחבריו, ששנאת נתניהו מעבירה אותם על דעתם, את נגועה בניגוד עניינים חמור בכל הנוגע לעיסוק בראש הממשלה נתניהו. המצב המשפטי ברור: עלייך להימנע מכל עיסוק בנתניהו”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף: “אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות – זו הפיכה.

“היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ”שים קובע מפורשות קביעות לגביה, ניגוד עניינים שטוענת היועמ”שית נגד ראש ממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים.

“אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת הוא עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: “מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמש״ית נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים – הוא לא חוקי. פשוט הזייה.

“היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט”.

ח”כ טלי גוטליב הגיבה למכתבה של היועמ”שית: ”גב׳ מיארה סליחה באמת. סליחה ששוב נתניהו התגלה במלוא כוחו ועוצמתו. סליחה שהפרענו לך לשים לו ולממשלה מקלות בגלגלים. אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, ויש דווקא לך את כל חוסר תום הלב וניגוד העניינים המובנה. אמנם לא פיטרו אותך וחבל, אך סופסוף מבינים שאת יועצת. רק יועצת”.

ח”כ בועז ביסמוט: “היועמ”שית מסתובבת עם מיכלית שמן להדליק את המדורה. תירגעי”.

ח”כ דני דנון: ”ראש הממשלה קיבל מנדט ברור מהעם לנהל את המדינה. האירוע שבו אנו נמצאים הוא לא אירוע אישי של ראש הממשלה. זהו אירוע חברתי, מדיני וכלכלי. נתניהו חייב להכנס לעובי הקורה ולנהל את האירוע”.

איש הליכוד עו”ד ליאור קצב גינה את מכתבה של היועמ”שית וכינה אותו “חצוף, מקומם, וראוי לגינוי”. לדבריו, “היועצת המשפטית לממשלה חורגת מסמכויותיה ושוכחת את חלוקת התפקידים ביניהם. ראש הממשלה בנימין נתניהו נבחר בקולם של למעלה מ-2,400,000 מצביעים שבחרו בו לנהל עבורם את ענייני המדינה.

“ראש הממשלה בנימין נתניהו ראוי להילחם נגד הגרעין האיראני, ראוי לנהל את ענייני הביטחון של מדינת ישראל ואזרחיה, ראוי להיאבק בטרור מול החיזבאללה ומול החמאס, ראוי לנהל את יחסיה הבינלאומיים של ישראל, ראוי לנהל את הכלכלה הישראלית ולהוביל את המאבק ביוקר המחיה, ולא ראוי להתערב בענייני הרפורמה המשפטית? מוגזם! תמוה! מקומם! ובלתי מתקבל על הדעת”.

כפי שדווח בחרדים 10, בהרב מיארה הבהירה הבוקר לנתניהו כי התנהלותו היא בעצם הודעה שהוא מפר את פסיקת בג”צ: “אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות דעת היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו”.

היא הוסיפה: “המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים”.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה החוק?
    24/03/2023 16:29
    בני
  1. שחקנים כולם.
    יש חוק עדיין …
    מה אתם משמיצים את היועצת המשפטית .
    בית המשפט פסק משהו ולא משנה מה .אז אולי תקיימו את החוק.
    זה רק מראה לכל הבוחרים כולל כולם על הדיקטטורה שאתם רוצים להשליט.
    לעשות רק מה שאתם רוצים ושואפים.
    אין מקום לדיעה אחרת.

  2. במקום להסביר מה היומעמשית לא תסבירו מה כן
    25/03/2023 10:01
    חושב בהגיון
  3. אשמח אם כל המגיבים כאן וחברי הכנסת המכובדים יסבירו לי כיצד כן אפשר לקיים את הסקר ניגוד העניינים עליו חתם ראש הממשלה.
    במקום להשתמש בטיעונים של לא הגיוני.

  4. היועמ"שית נגד ביבי בושה לשמולנים
    25/03/2023 14:25
    יצחק
  5. אין כמו ביבי יש לפטר את היועמ”שית לזרוק אתה לים אשכנזים שמולנית לפטר אותה ולחלק סוכריות טופי השמולנים בכוח רוצים לאיות לראש ממשלה ולשרים בושה מכרתם את המדינה לנסראלה ולבנון לפיד לך הביתה כמו בנט

  6. יועמשית של מי
    25/03/2023 14:48
    קובי
  7. לראשונה בעולם…פקידה מריונטה מלאה בפלוצים רוצה לנהל מדינה. ואת והגדעוני שמינה אותך לכו עזאזלה

  8. אני מתחנחן אליכם לפטר את היועצת מיד
    25/03/2023 16:33
    יעקב מלכה
  9. אני נטחנין אליכם חברי הכנסת לפטר את גברית מירה

  10. יועמ"שית
    25/03/2023 16:39
    אפי
  11. מעניין מי מנחה את היועמ”שית, לפי התנהלותה היא לא מבינה את תפקידה, שהוא יועץ ולא קביעה היא פקידה בסך הכל,מאין שאבה את החוצפה לנהל את המדינה.

  12. יועמשית
    25/03/2023 21:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. די להתערבות היועמשית. תני לממשלה והעומד בראשה למשול. ותביני שאת רק “יועצת”.

  14. לא הבנתי, בבחירות האחרונות כמדומני בחרתי ראש ממשלה ששמו בנימין נתניהו ולא יועמשית בשם מיארה
    26/03/2023 08:34
    דוד
  15. אין גבול לחפרפרת מיארה שרואה שליחות בתפקידה להיות מקל בגלגלי הקואליציה שנבחרה.

  16. מיארה
    26/03/2023 09:29
    איציק
  17. מי את בכלל סך הכול תפקידך לייעץ ירצו יקבלו את עצתך לא תסתמו את הפה גורה