הפרשן עמית סגל: אלה האנשים שיקימו גוש חדש בבחירות הבאות

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 מסביר בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות', מהם החששות העמוקים של שני צידי המתרס ואיך זה ישפיע, לדעתו, על תוצאות הבחירות הבאות
חרדים 10
ב' ניסן התשפ"ג / 24.03.2023 13:48

הודעת פייק-ניוז שהגיעה אל הפרשן הפוליטי עמית סגל, בה נאמר כי הממשלה עתידה לחסום את האינטרנט והרשתות החברתיות, גרמה לו לחשוב מה עומד מאחורי מה שהוא מכנה “התקף החרדה הלאומי”.

בטורו השבועי ב’ידיעות אחרונות’, מסביר סגל מהם החששות העמוקים של שני צידי המתרס ואיך זה ישפיע, לדעתו, על תוצאות הבחירות הבאות.

“מכרה תל-אביבית, אדם רציונלי ושקול בימים כתיקונם, שיגרה לי השבוע צילום מסך”, מספר סגל. “‘זה אמיתי, מה שכתוב פה?’ תהתה. וזו ההודעה שצירפה:

‘מהלילה: בלי גוגל, פייסבוק וטוויטר. בהמשך לצעדי הממשלה להגבלת הגישה לאינטרנט לאזרחי ישראל, מהלילה תיחסם הגישה לאתרים רבים, מהמובילים בעולם, כמו גוגל, טוויטר ופייסבוק. כמו כן ייחסם תוכן שכולל ביקורת על הממשלה או כזה העוסק בנושאים שנויים במחלוקת, כמו המחאות בכיכר הבימה ותנועות המחאה הציבוריות שעדיין קיימות בישראל. ממשלת ישראל החלה לנקוט פעולות נגד השימוש ברשתות וירטואליות, ובכך היא מקשה על משתמשי האינטרנט במדינה להצליח לעקוף את ‘חומת האש הגדולה’ שהוקמה בהשקעה של מיליוני שקלים’.

“השעון קרא חצות והרשתות החברתיות לא נחסמו. אבל התקף החרדה הלאומי בעיצומו. למעשה, שני התקפים. אגף אחד חרד ממדינת הלכה אורתודוקסית, נשענת על הרוב הדמוגרפי הקרב של כיפות סרוגות, כיפות שחורות וכיפות בכיס, בלי בג”צ ליברלי שישמש בייביסיטר”.

סגל מזכיר: “הרפורמה המשפטית הייתה רק זרז: מכתב הטייסים הראשון שאומר ‘נגן בגופנו על מערכת שלטון החוק מידי הקואליציה’, חתום בידי מאות יוצאי חיל האוויר, נחתם יומיים לפני שהושבעה הממשלה, שבוע לפני שיריב לוין הכריז על תכניתו.

“האגף השני החל בתמיכה ברפורמה, אבל הוא חרד עכשיו מהדיפסטייט. בעיניים שלו, כל פחדיו מתגשמים: הוא שומע ראשי ארגונים לשעבר שקוראים לציית לבית המשפט ולא לממשלה נבחרת, רואה את ההצטרפות של בעלי הון, עוקב אחר ההשתמטות משירות מילואים ביחידות עילית, ורואה שבג”צ היה רק קצה הקרחון. הוא משוכנע שאם הם ינצחו הפעם, אין טעם יותר בדמוקרטיה. בחלק מהטייסות התפתחו לאחרונה עימותים בקבוצות ווטסאפ בין אנשי קרקע, הצוות הטכני, ובין טייסים. הנה תיאוריית הנייחים והניידים במובן הכי מילולי של המילה”.

בניסיון לתמצת את הקונפליקט, כתב הפרשן הפוליטי: “זה הסיפור: מדינת ההלכה מול המדינה העמוקה”.

“אבל, לדברי סגל, “זה לא כל הסיפור. כמעט כל הסקרים מעידים על כרסום משמעותי בכוחה של הקואליציה לטובת המחנה הממלכתי של בני גנץ. אבל כל הסקרים, בלי יוצא מהכלל, מעידים עוד משהו: שלאף גוש אין ממשלה בלי אחדות כלשהי”.

סגל הציג את התחזית שלו לבחירות הבאות: “בניגוד לארבעת הסבבים הקודמים, זה לא בהכרח שיתוק, אלא אמירה. בהנחה הסבירה שנפתלי בנט חוזר, ויוסי כהן מתחמם על הקווים, די ברור שבבחירות הקרובות יתהווה גוש חדש, משמעותי, שיציע אחדות. ייתכן שזה אפילו יקרה לפני שיוטיוב ייחסם לצפייה בישראל”.

תגיות

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מימוש הבטחות
    25/03/2023 07:56
    ניסים אלמוג
  1. ממשלה נבחרה כדי להגשים ולממש הבטחות בחירות.לכן,על ממשלת נתניהו להמשיך בריפורמה המשפטית עד סופה,ולא להירתע.

  2. עמית
    25/03/2023 17:14
    אלברט
  3. עמית אנשים לא מתומתמים אין מצב לדיקטטורה הליכוד המפלגה אחי דמוקרטית בנט גמר את הקרירה נוכלות יכולה להצליח פעם אחת

  4. הצהרת ח"כ מירב מיכאלי יו"ר מפלגת העבודה להקדמת הבחירות
    25/03/2023 23:40
    יונתן
  5. סוף סוף יצא המרצע מהשק וכל המחאה נגד הרפורמות המשפטיות מנוצלות ע”י יוזמי המחאה להפיכה למרות הכרעות הבוחרים בבחירות בנובמבר האחרון לכן למרות שאני בעד הידברות בין הצדדים דווקא המוחים לא מוכנים לכן כל עיכוב או עצירה תהיה טעות ורק תוסיף דלק למדורה להשלים הפיכה

  6. כל ההפחדות וזריעת הפניקה בציבור באים מהחמ"ל של אהוד ברח ויאיר גולן
    26/03/2023 08:42
    דוד
  7. חובה לנהל חקירה מקיפה על הפעולות של אהוד ברח, אין ספק שהאיש המטורף הזה אחראי על כל זריעת הפייק ניוז מהחמ”ל הממומן שלו.

  8. אוי ואבוי אם יוטיב ייחסם, אני על פירימיום, דיר באלק
    26/03/2023 08:45
    דוד
  9. יש גבול, לחסום את יוטיוב יהייה צעד אחד יותר מידי.