אברהם פלאי בירך ‘שהחיינו’ בברית לבנו יהונתן רפאל – ופרץ בבכי

כחודש וחצי לאחר ששני בניו הי"ד נרצחו בפיגוע בשכונת רמות: הרב אברהם נוח פלאי חגג בשמחת הברית לבנו - שנקרא יהונתן רפאל • הסנדק בשמחת הברית, שהתקיימה באולמי 'בית ישראל' בירושלים, במעמד בני המשפחה, רבנים ואישי ציבור - היה המשגיח רבי דן סגל • וידאו ותמונות
יוסף גרינבוים
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 11:39

מרגש עד דמעות: בברית מילה שנערכה הבוקר (רביעי) בירושלים לתינוק שנולד למשפחת פלאי  – קיבל הרך הנימול את השם יהונתן רפאל.

הרב אברהם נוח פלאי, שאיבד את שני בניו יעקב ישראל ואשר מנחם הי”ד בפיגוע הדריסה בשכונת רמות לפני כחודש וחצי, חבק את בנו, וכשהגיע לברכת “שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה” – פרץ בבכי. 

הסנדק בברית היה המשגיח רבי דן סגל.

מעמד הברית התקיים באולמי ‘בית ישראל’ בירושלים, במעמד בני המשפחה, רבנים ואישי ציבור.

התינוק הוא בנם העשירי של ההורים השכולים דבורי ואברהם נוח פלאי. הוא נולד ביום רביעי שעבר בהדסה הר הצופים. לאחר הלידה אמרה דבורי: “את האסון שלנו חווה איתנו כל עם ישראל וגם היום העם מבקש להיות חלק משמחתנו.

“כנגד כל הציפיות, בעלי ליווה אותי בחדר הלידה. הוא החזיק וחיבק את התינוק מייד לאחר הלידה – ובירך בשם ומלכות ברכת ‘הטוב והמטיב’.

“אנו מודים על הטוב, על הטיפול הרפואי בכל המחלקות בהדסה, עם צוות מסור ומאוד רגיש. אנו מודים לכל מי ששואל ומתעניין מכל קצוות הארץ”.

ביום שני שעבר, יום ‘השלושים’, עלתה המשפחה לקברים של שני הילדים הקדושים הי”ד בהר המנוחות ואבי המשפחה הרב אברהם נח פלאי, שיצא לראשונה מ’הדסה’ נשא דברים מרגשים ופרץ בבכי: “אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שנתן לנו אתכם. רוצה להגיד לכם תודה, כל פעם שהייתי לומד איתכם הייתי יוצא אחרי זה מחוזק. איזו שמחה הייתה לכם בלימוד, איזו מתיקות, איזו שמחת חיים. שמחה ותורה אמיתית, עם לב טוב וקדוש.

“תתחננו על אמא שלכם הצדקנית, שכל כך רצתה לשמור עליכם. הקדוש ברוך הוא נותן לה את הכוח לנהל את הבית בשמחה. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל עם ישראל לתפילות הגדולות שלהם. כל התפילות שהזרימו לי כוח ובריאות וראינו ניסים גלויים. הקדוש ברוך הוא יעזור שנוכל להמשיך הלאה לגדל את הבית כמו שצריך בשמחה”.

צילום: אריאלה שטרנבך מרסקי ובאדיבות המצלמים
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות