“לך הביתה”: מפגינים קטעו את נאומו של גולדקנופף בכנס בת”א

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התפרצו במהלך נאומו של השר יצחק גולדקנופף בכנס רמ"י - מה שאילץ אותו לעצור ולהמתין עד שהם סולקו
אריה ריבקינד
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 11:20

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התפרצו במהלך נאומו היום (רביעי) של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בכנס השנתי של רשות מקרקעי ישראל –  מה שאילץ אותו לזוז הצידה, עד שהמפגינים סולקו מהאולם.

מאות מפגיני ‘מחאת המילואימיקים’ הפגינו מחוץ למוזיאון ארץ ישראל, שבו מתקיימת הוועידה. מוחים בודדים הצליחו להיכנס לתוך האולם, וקטעו את נאומו של שר השיכון.

“אתם רוצים בהכחדת בית המשפט העליון”, צעק אחד מהם, מפגינים אחרים הצטרפו וצעקו לעבר של שר השיכון: “בושה,  לך הביתה”.

לאחר שהמפגינים הוצאו בכוח מהאולם, השר המשיך בדבריו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להגיע לכנס, אך ביטל את הגעתו בשל ההפגנות.

בנאומו לפני הפרעת המפגינים דיבר השר גולדקנופף על התוכנית של משרדו: “התייצבנו השבוע, מנכ”ל המשרד יהודה מורגנשטרן ואנוכי בפני ועדת הפנים, והצגנו שורה של מהלכים שאנחנו מובילים במשרד; השקעה של מאות מיליונים בהאצת נדל”ן, עדכון המודל של מחיר מטרה באופן כזה שיתעדף אזורים בעלי ביקוש נמוך, פתרונות בדמות שכירות ארוכת טווח, תכנית לרכישת כ-2,400 יחידות דיור לדיור ציבורי לצד השקעה של 600 מיליון ש”ח עבור שיפוץ והשמשת דיור ציבורי קיים”.

לדבריו, “במדינת ישראל קיימות מאות אלפי יחידות דיור שאינן מאוכלסות רק בגלל חוסר בתשתיות; כיתות לימוד, כבישים ושבילי גישה, שירותי בריאות ותחבורה, ועוד. שילוב הידיים בין כלל הגורמים הוא המפתח ליצירת פתרונות לדיור בר-השגה”.

הוא הוסיף: “אחת ההחלטות שקיבלנו בכדי להתמודד עם האתגר של מצוקת הדיור היא להפנות משאבים לבניה בפריפריה בה אנו רואים איזור בעל חשיבות לאומית אסטרטגית.

“חשוב מאוד שנזכיר לעצמנו לעתים קרובות שמבעד להחלטות שלנו ניצב אזרח שמשווע לקורת גג. ישנה אלמנה מבוגרת שמתגוררת בדיור ציבורי באיזור שיושב על קו השבר הסורי-אפריקני וחוששת מכל רעש שמרעיד את ביתה. יש חייל צעיר שזה עתה סיים את שירותו הארוך למען מדינת ישראל, ויש אברך צעיר שמקים עכשיו בית. וכשהם עומדים לנגד עינינו, לא די בהפעלת תבונה ויצירתיות אלא גם הפעלה של הרגש היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסמול בחיים לא יחזרו לבמה. אפילו עם ערבים
    22/03/2023 18:10
    סמולנים חזירים תקרקרו תנבחו
  1. אלא אם כן יקום בנט חדש הסמול מתתתת אחחח ברוך שפטרנו