סקר: רק 36% תומכים במתווה הנשיא • וכמה מקבל גוש נתניהו?

לפי סקר 'כאן חדשות', 30% אומרים כי המתווה נוטה אל מתנגדי הרפורמה ו-60% מאמינים כי המחלוקת הפנימית והחשש מקרע בעם הם האיום המשמעותי על ישראל בימים אלו • וכמה מקבלות המפלגות?
חרדים 10
כ"ג אדר התשפ"ג / 16.03.2023 20:58

מסקר ‘כאן חדשות’ שערך מכון ‘קנטאר’ לאחר הצגת מתווה הנשיא הרצוג עולה, כי 36% מהישראלים תומכים במתווה הפשרה של הנשיא, לעומת 24% שמתנגדים לו. 40% השיבו “לא יודע” לגבי המתווה.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

עוד עולה מהסקר, כי כרבע ממצביעי הליכוד (23%) תומכים במתווה הנשיא וכך גם 17% ממצביעי כל מפלגות הקואליציה הנוכחית.

9% השיבו כי המתווה שהציג הנשיא נוטה לצד תומכי הרפורמה, 28% ציינו כי הוא מאוזן, 30% ציינו כי הוא נוטה לצד מתנגדי הרפורמה. כשליש מהמשיבים לא השיבו לשאלה.

על  השאלה מהו האיום המשמעותי ביותר על ישראל בימים אלו – רוב המשיבים, כ-60%, ענו כי המחלוקת הפנימית והחשש מקרע בעם הוא האיום המשמעותי ביותר. רק 26% ציינו את האיום הביטחוני.

על פי ממצאי סקר המנדטים, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה מקבל 28 מנדטים, לעומת 32 בבחירות האחרונות. יש עתיד נחלשת לעומת הסקר האחרון שנערך בפברואר (אז קיבלה 26) ומקבלת 24 מנדטים. המחנה הממלכתי של בני גנץ ממשיכה במגמת התחזקות ומקבלת 17 מנדטים.

הציונות הדתית עם 12 מנדטים, ש”ס עם 11, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, רע”ם עם 6 מנדטים, חד”ש-תע”ל עם 5 מנדטים, ומרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

העבודה של מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי ממצאי הסקר, גוש נתניהו יורד בעוד מנדט (לעומת הסקר האחרון בפברואר) ל-58 מנדטים בלבד. גנץ מתחזק משמעותית ל-17 מנדטים, על חשבון יש עתיד והליכוד (מנדט אחד כל אחד). יש עתיד מפסידה מנדט נוסף לליברמן וישראל ביתנו. ישנו גם מעבר של מנדט מהציונות הדתית לש”ס.

הסקר נערך היום בשיתוף מכון קנטאר במסגרת מדגם של 600 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה, בדגימה אינטרנטית וטלפונית, כולל במגזר ערבי . טעות הדגימה: 3.2+.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות