פיצוץ? ראש הממשלה מקפיא את חוק מע”מ אפס של לפיד

כמה שעות אחרי שבוועדת הכספים אושרו כל ההסתייגויות נגד חוק מע"מ אפס, החליטו נתניהו ויו"ר הקואליציה לעצור את קידומו בכנסת - עד שתושג הסכמה בכל המחלוקות מול לפיד על תקציב המדינה • גורמים ביש עתיד זעמו: "מדובר בסחיטה שמהווה עילה לפיצוץ" • אחר כך איימו: "יהיו לכך השלכות קואליציוניות. נפרוש מהממשלה"
יוני גרין
כ' אלול התשע"ד / 15.09.2014 20:32

המשבר בין נתניהו ללפיד מגיע לשיא חדש: הערב (שני) פורסם לראשונה בחדשות10 כי ראש הממשלה החליט להקפיא את חוק מע”מ אפס, הנחשב ל’בייבי’ של יש עתיד. מדובר בהחלטה משותפת לנתניהו וליו”ר הקואליציה, ח”כ יריב לוין.

ראש הממשלה החליט הלכה למעשה להקפיא את קידום החוק בכנסת, עד שתושג הסכמה ביתר נקודות המחלוקת שלו מול סיעתו של לפיד: בראש ובראשונה סביב תקציב המדינה.

רק היום עבר חוק מע”מ אפס שלב משמעותי, כשעבר את ההצבעה בוועדת הכספים על כל ההסתייגויות. בשלב הבא הוא אמור להגיע לדיון בוועדת הכנסת – שנשלטת על ידי הליכוד. לוין, המשמש כיו”ר הוועדה, הודיע כי בעצה אחת עם נתניהו הוא לא יאפשר דיון בחוק במסגרת הוועדה, עד שיוסדרו כל המחלוקות מול לפיד.

לוין הסביר כי קידום החוק נובע למעשה מהמחויבות הקואליציונית של הליכוד ליש עתיד, אלא שכרגע לא ברור מה עתיד לעלות בגורל הקואליציה ולכן אין כוונה לעשות זאת.
גורמים ביש עתיד הגיבו בתחילה בבהלה: “מדובר בסחיטה, שעל פניו עלולה להוות עילה לפיצוץ”.
לאחר מכן גורמים ביש עתיד החריפו את הטון ואיימו לפרוש מהממשלה: “הצעת חוק מע”מ 0% כבר עברה בממשלה וראש הממשלה הצביע בעד. אם אכן הוא מקפיא כעת את ההצעה, יהיו לכך השלכות קואליציוניות – כולל פרישה מהממשלה”.

 אותם גורמים ביקשו להזכיר כי חוק מע”מ אפס מגובה בהחלטת ממשלה וכבר עבר הצבעה בקריאה ראשונה בכנסת. עוד ציינו כי ראש הממשלה העניק ללפיד הבטחה אישית לקדם את העניין.

התמרור שמציב נתניהו בפני לפיד צפוי להעמיק עוד יותר את המשבר בין שני השותפים הקואליציוניים. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי בהמשך אכן תושג פשרה בעניין התקציב.

אתמול הכריז יאיר לפיד כי החוק יעבור למרות כל הקשיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות