“נביא יהדות עד הבית”: כך יפעל בית הכנסת הנייד הראשון בבירת גרמניה

בברלין נחנך בימים האחרונים ה'מצווה טנק' - בית כנסת נייד, שמטרתו להביא את החיים היהודיים לאלה שנבצר מהם לפקוד את בתי הכנסת • בשבועות הקרובים יבקר בית הכנסת בקרב יהודים בברלין והחסידים המאיישים אותו, יעניקו מצות שמורות וסממני החג
נתן פרל
כ"ב אדר התשפ"ג / 15.03.2023 17:13

בברלין נחנך בימים האחרונים בית כנסת נייד, שמטרתו להביא את החיים היהודיים לאלה שנבצר מהם לפקוד את בית הכנסת והמרכז היהודי.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

באירוע חגיגי, בניווטו של רב העיר ויוזם בית הכנסת, הרב יהודה טייכטל, שנערך בחצר מרכז החינוך היהודי בברלין, נחנך מה שהוכתר בתקשורת הגרמנית כ”בית הכנסת הנייד הראשון בגרמניה”.

הוא יופעל על ידי שליח חב”ד הרב מענדל בראנדוויין.

שלוש משפחות מהקהילה היהודית גייסו יחד 100,000 יורו בכדי להכשיר את הרכב הייחודי. נציג המשפחות, סיפר על מה שרתם אותם למשימה: “היינו בניו יורק בשנה שעברה, וראינו רכב כזה של חב”ד בשדרה החמישית ומיד אמרנו לעצמנו – צריכים אותו דבר גם בברלין”.

“בדרך להפוך את העולם למקום טוב יותר!”, נכתב על הקיר הצדדי של הרכב. בצד הכיתוב, צורפו גם תמונות של פמוטים ותפילין, וסמלים יהודים נוספים.

בית הכנסת יסתובב במועדים שונים, ברחבי ברלין, ויביא ליהודים שנבצר מהם להגיע למרכז היהודי, את בשורת החגים והמועדים, עד לבית.

בשבועות הקרובים יבקר בית הכנסת הנייד בקרב יהודים בברלין והחסידים המאיישים אותו, יעניקו מצות שמורות וסממני החג.

המיזם היהודי החדש מצטרף לשורת המוסדות בברלין, ובהם בתי כנסת, בתי ספר, כולל אברכים, מסעדות כשרות, אולמי אירועים, ספרייה, טרקלין נוער, חנות יודאיקה ועוד.

“אין ספק שזה יגביר עוד יותר את המודעות היהודית וירחיב את החיים היהודיים בגרמניה”, אמר הרב טייכטל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות