סמוטריץ’ לבנקאים בארה”ב: ‘נרגיע הרעש הפוליטי עם מתווה מוסכם’

שר האוצר נפגש בניו יורק עם בכירי הנהלת סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים בארה״ב, והתייחס לסערה הכלכלית בעקבות הרפורמה: "נדע להרגיע את השווקים והכלכלה" • "זה שבסוף אופוזיציה רוצה להפיל ממשלה - זה חוק טבע בכל העולם. לא צריך להיבהל מזה"
חרדים 10
כ"א אדר התשפ"ג / 14.03.2023 18:47

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ נפגש היום (שלישי) עם בכירי ההנהלה הבין-לאומית של סיטי בנק, אחד הבנקים הגדולים בארה”ב, במטה הבנק בניו יורק.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בפגישה דן השר עם בכירי הבנק בהשלכות של עליות הריבית בעולם על האינפלציה, השווקים, ועל יציבות הבנקים בארה”ב, בנושאי השקעות בין לאומיות, שווקים בין לאומיים, ההשפעה של קריסת SVB ו- Signature Bank על יציבות הבנקים, שוק המשכנתאות, השקעות בטכנולוגיה וסקירה על הדינמיקה העכשווית של הכלכלה האמריקאית והבין לאומית.

סמוטריץ’ התייחס להפגנות בישראל נגד הרפורמה המשפטית ואמר בפגישה: “את הרעשים הפוליטיים לדעתי נדע להרגיע בתקופה הקרובה, באיזשהו מתווה מוסכם כזה או אחר שכולם ידעו לחיות איתו, לפחות המיינסטרים. נדע להרגיע את השווקים ואת הכלכלה. השקעה במדינת ישאל היום היא אחת הכי בטוחות והכי מניבות. זה שבסוף אופוזיציה רוצה להפיל ממשלה זה חוק טבע בכל העולם ומזה לא צריך להיבהל”.

“בשבוע האחרון שוק הבנקאות עבר טלטלה”, אמר שר האוצר, ”ראינו התערבות של הפד ועדיין מדינת ישראל עוקבת מקרוב על ההשפעות הרוחביות על הבנקים והכלכלות הבינ”ל והישראלית בפרט. כלכלת ישראל חזקה ויחסית קלה לניהול בעיתות משבר”.

סמוטריץ’ הסביר: ”השוק הישראלי והבנקאי הוא שוק קטן ויציב מה שמאפשר גידור סיכונים ושמירה על איתנות השוק הישראלי. שיתוף הפעולה של הכלכלה הישראלית עם הכלכלות הבינ”ל ימשיך ויצמח, ודווקא הטלטלות העולמיות פותחות צוהר לכלכלה הישראלית שהיא כאמור קטנה ויציבה להשקעות בין לאומיות בישראל ואנחנו נמשיך ונפעל כדי שזה יקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות