מטען חבלה הופעל באוטובוס בביתר עלית: מצוד אחר המחבל בתוך העיר

מטען חבלה שהונח בתוך תיק והושאר בתוך אוטובוס העלה עשן: חבלנים שהוזעקו למקום נטרלו את התיק • כוחות הביטחון בסריקות אחר חשוד שירד מהאוטובוס לפני שהמטען הופעל • ראש העיר לתושבים: "לנעול דלתות ולומר תהילים"
חיים טוויל
י"ז אדר התשפ"ג / 09.03.2023 22:35

נס גדול בעיר ביתר עלית: חבלנים הוזעקו הערב (ליל שישי) אל העיר החרדית, לאחר שבתוך אוטובוס ברחוב בן זכאי, אותר תיק ובתוכו מטען חבלה – ממנו עלה עשן.

החבלנים נטרלו את התיק.

על פי הדיווח, התיק – שהיה עם מנגנון הפעלה מרחוק, הושאר על ידי מחבל באוטובוס, בעוד הוא ירד בתחנה השנייה בעיר החרדית – ואז הוא הופעל.

למרבה הנס, לא היו נפגעים.

השב״כ חוקר את האירוע. בשלב זה נראה כי מדובר במטען חובבני.

בשל חשש שהמחבל שהניח את המטען באוטובוס מסתובב בעיר, הופעלה באופן נדיר אזעקה שגרמה לבהלה בקרב התושבים – שהתבקשו להישאר בבתיהם.

כוחות הביטחון מבצעים סריקות נרחבות ברחבי העיר, בניסיון לאתר את המחבל, מתוך הערכה שהוא שוהה בתחומי העיר.

מאיר רובינשטיין וסגניו בחפ״ק שהוקם בעיר

יצוין, כי במצלמות הביטחון אין תיעוד של המחבל יוצא מהעיר, ולכן עדיין מופעל נוהל חדירת מחבל ונערכים חיפושים. עם זאת, הכניסה והיציאה מהעיר מתנהלת תחת בידוק כבד.

בהודעה מטעם דוברות העירייה נאמר: “אירוע ביטחוני בעיר. תושבים יקרים שימו לב! בשעה זו מבצעים כוחות הביטחון סריקות אחר חשוד שנכנס לעיר. התושבים מתבקשים להישאר בבתים ולדווח מיידית על  כל אירוע חריג למוקד העירוני או למוקד המשטרה”.

צילום: מדברים תקשורת

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין אמר בסרטון שהופץ לתושבים: “להיכנס לבית, לנעול דלתות ולומר תהילים”.

מפקד החטיבה ביקש מהתושבים להפסיק את התנועה על הצירים.

התרעת היישומון של פיקוד העורף בביתר עילית הופעלה לאחר שכאמור, התקבל דיווח אודות חפץ חשוד שהונח באוטובוס בתוך תיק שהעלה עשן.

חבלנים אשר הגיעו למקום נטרלו את התיק. ההתרעה הופעלה כדי לשלול חדירה של החשוד שהניח את התיק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות