הסופר חגג 22 בפורים – והביא לבית הכנסת את המגילה הגדולה בעולם

מרדכי גינדי מכפר חב"ד חגג בפורים יום הולדת 22 • לקריאת המגילה הוא הביא עמו לבית הכנסת את מגילת כתב האר"י ז"ל הגדולה בעולם: גובהה 77 ס"מ ואורכה כשלושה מטרים • למה הוא כתב אותה?
חרדים 10
ט"ו אדר התשפ"ג / 08.03.2023 17:55

מרדכי גינדי, תושב כפר חב”ד בן 22, הוא סופר סת”ם כבר מגיל 14. הוא בעל כתב יפה ומהודר ואת זה רואים מיד לא רק ה’מבינים’ בתחום.

כשהגיע בערב פורים לבית הכנסת בכפר עם מגילת הענק שכתב, הוא משך מיד תשומת לב רבה עם ה’אטרקציה’.

COL שוחח איתו על השיא ששבר.

מה הביא אותך לכתוב מגילה כזו גדולה?

“האמת שקניתי יריעות קלף, רציתי דווקא לכתוב את המזוזה הגדולה בעולם בכתב האר”י ז”ל. ואז חשבתי לעצמי: הנה יש לי שלוש יריעות גדולות, אפשר לכתוב בהן מגילת ענק…”

מדוע לא מכרת אותה לפני פורים?

“סיימתי לכתוב אותה לאחרונה – ורק כשבוע לפני פורים היא חזרה מהגהה. בנוסף, המחיר הוא לא כמו עבור מגילה רגילה. שלושה חודשים רצופים עמלתי על כתיבתה… לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש אותה. זה רק ל’מבינים’ ואוהבי דברים מיוחדים שאוהבים להשקיע”.

מה גודלה שלה, ואיך אתה יודע שהיא הגדולה בעולם בכתב האר”י ז”ל?

“אורך המגילה כשלושה מטרים. בכל עמוד יש 42 שורות וסך הכל שלוש יריעות, כמו בכל מגילה חב”דית. מה שעושה אותה גדולה במיוחד, זה גובה השורות: כל שורה, במקום 8 מ”מ היא בגובה 15 מ”מ. ערכתי בדיקה בנושא, לפני כעשר שנים ר’ מנחם מענדל קעניג מרחובות כתב מגילה בכתב האר”י, אבל הגובה שלה היה ‘רק’ 75 ס”מ… לעומת המגילה שלי שהיא בגובה 77 ס”מ”.

איך מגיבים בסביבה הקרובה למראה המגילה?

“התלהבו מאוד, לא ראו אף פעם דבר כזה. ביום הפורים זאת הייתה הפעם הראשונה, ראו אותי עם המגילה בבית הכנסת”.

מה יגרום לקוח פוטנצייאלי לרכוש אותה יום אחרי פורים?

“יש כאלו שמחפשים את ה’משהו המיוחד’ שהוא ערך בפני עצמו ולאו דווקא בפורים. הרי לא כל אחד מחזיק ברשותו את המגילה הגדולה בעולם…”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות