השר בן גביר למפגיני השמאל: נתב”ג וכבישים ראשיים – מחוץ לתחום

המשטרה ורשות שדות התעופה נערכים לקראת השיבושים שמתכננים מפגיני השמאל נגד הרפורמה המשפטית באזור נתב"ג • רש"ת ממליצה: טסים? תקדימו להגיע לנתב"ג ומומלץ לציבור להגיע ברכבת ישראל
חיים טוויל
ט"ו אדר התשפ"ג / 08.03.2023 16:54

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעביר אחר הצהריים (רביעי) מסר למתכנני הפגנות המחאה המתכוונים לחסום מחר את הכניסה לנתב”ג: “חופש ביטוי כן, אנרכיה וחסימת עורקי תחבורה ראשיים – לא”.

בהצהרה לתקשורת במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה, שם ביקר אצל לוחמי הימ”מ שנפצעו בפעולת החיסול בג’נין – אמר השר: “אני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית: אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל נתב”ג ועורקי תחבורה ראשיים צריכים להיות מחוץ לתחום”.

הוא הוסיף: “אנחנו צריכים לזכור שבעורק תחבורה ראשי אנחנו מעבירים יולדות, אנחנו מעבירים אנשים שצריכים להגיע לביה”ח. אי אפשר גם לשבש את הפעילות של נמל התעופה בן גוריון. ולכן אני הולך לקיים היום הערכת מצב עם המשטרה, עם סגל הפיקוד ואני הולך להבהיר בצורה חד משמעית הנחיות שלי הם לאפשר כמה שיותר את חופש הביטוי, אבל, נתב”ג ומוקדי תחבורה ראשיים זה מחוץ לתחום.

“אני קורא ואומר מכאן לכל המפגינים תזכרו בסופו של דבר אנחנו באותו עם, אותם לוחמים שמסרו נפש לא שאלו אותם אם הם ימין או שמאל אם הם דתיים או חילונים כולם מסמלים את מדינת ישראל. אני קורא לאופוזיציה תנהגו בממלכתיות, תפגינו, תצעקו זו הזכות שלכם, אבל תוציאו מחוץ למשוואה עורקי תחבורה ראשיים ואת נמל התעופה בן גוריון”.

הוא הדגיש: “בתקופת גירוש גוש קטיף, היה זה בית המשפט העליון שאמר שזה מחוץ לתחום, שיש מקומות שאסור לחסום וחסימה של המקומות האלה זה אנרכיה – ואנרכיה אנחנו לא ניתן להתרחש במדינת ישראל”.

ברשות שדות התעופה אמרו: “נעשה ככל הניתן בכדי לאפשר לטסים מחר לטוס במועד אשר נקבע לטיסתם ובכדי לשמור על רציפות תפעולית של נמל התעופה בן גוריון.

“רש”ת ממליצה לציבור הטסים להקדים ולהגיע לנתב”ג ומומלץ לציבור להגיע ברכבת ישראל.

“בכדי לאפשר רציפות תפקודית של נמל התעופה נתבקשו העובדים להקדים את שעת הגעתם למשמרות”.

במשרד התחבורה ציינו כי רכבת ישראל מציעה שירות רכבות סדיר לנתב”ג, ומנתב”ג לאזורים רבים בארץ, ועל כן במידה ויווצרו ביקושים חריגים לשירות הרכבת יינתן מענה לכך.

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים אחר הצהרים  הערכת מצב לקראת המחאות הצפויות מחר במספר מוקדים ברחבי הארץ.

בישיבה נטלו חלק מפקדי מחוזות ת״א, ירושלים, מרכז, ראש אח״מ, מפקד משמר הגבול, רח״ט מבצעים, רח״ט מודיעין ובעלי תפקידים נוספים.

בתום הישיבה אמר המפכ”ל כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית המאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי.

לצד פעילות המשטרה לאפשר מחאה בטוחה לכלל המשתתפים, הדגיש המפכ״ל, כי המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי הפרות סדר, פגיעה ברכוש, פגיעה בסמלי שלטון ושיבוש של שגרת החיים – ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שלא תואמו ואושרו על ידי המשטרה.

בהמשך דבריו הוסיף המפכ”ל כי הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולכבד את עבודת הקצינים והשוטרים בשטח.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות