פריצת דרך? אושר למזכיר הממשלה לעסוק בגיבוש מתווה הפשרה

היועמ"שית אישרה למזכיר הממשלה לעסוק במתווה במקום נתניהו - שמנוע מלעסוק בו בשל ניגוד עניינים • יוסי פוקס תומך במתווה אלבשן-פרידמן: "מדובר בהצעה רצינית ובסיס למו"מ בסוגיות הליבה"
חרדים 10
ט"ו אדר התשפ"ג / 08.03.2023 11:41

היועצת המשפטית לממשלה אישרה למזכיר הממשלה, עו”ד יוסי פוקס, לעסוק בגיבוש מתווה הפשרה ברפורמה המשפטית מול בית הנשיא.

לפי דיווח של שירית אביטן כהן ב’ישראל היום’,  פוקס הגיש את הבקשה לייעוץ המשפטי כדי שיוכל לעסוק במתווה באופן מובחן מנתניהו, שמנוע מלעסוק בו בשל ניגוד העניינים שחתם עליו.

במערכת הפוליטית מניחים שמזכיר הממשלה יוכל לעסוק במתווה הפשרה כמעין “מגשר” מטעם נתניהו אל מול בית הנשיא.

אמש צייץ פוקס בחשבון הפרטי שלו בטוויטר תמיכה במתווה אלבשן פרידמן: “קראתי את הצעת הפשרה של אלבשן-פרידמן ושות’ בענין הרפורמה המשפטית. מדובר בהצעה רצינית ובסיס למו”מ בסוגיות הליבה; אי שפיטות של חוקי יסוד, רוב מיוחד לביטול חוקים, פסקת התגברות, שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים, סבירות ויעוץ משפטי חיצוני לממשלה. נותר לגשר על פערים בנושא הרוב הנדרש”.

בהתאם לחוות הדעת למניעת ניגוד עניינים של ראש הממשלה משנת 2020, שהוחלה על נתניהו גם בכהונה הנוכחית, האיסור שמוטל עליו מלעסוק בנושאים מסוימים אינו חל אוטומטית גם על מזכיר הממשלה, ובלבד שמזכיר הממשלה לא יקבל הנחיות בנושאים אלו מראש הממשלה.

אלוף במיל’ גיורא איילנד, לשעבר ראש המל”ל וממנסחי מתווה הפשרה, סיפר הבוקר לאתר Ynet: “הצענו משהו שמבחינתנו הוא לא ההצעה הכי טובה, אבל הוא הרע במיעוטו וכזה שלוין ורוטמן יוכלו לקבל.

”הכנסת הנוכחית תחוקק מחדש חוקים שעוסקים בזכויות אדם ברוב של 70 חברי כנסת”, פירט איילנד. ”בוועדה לבחירת שופטים יהיו 11 חברים, ארבעה מהקואליציה וארבעה מהאופוזיציה והמועמדים יוצעו בשיטת ‘תיבת נוח’. מדובר בהצעה הכי אפשרית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות