לפיד וגנץ מתנגדים להידברות • סמוטריץ’: הם מבזים את הנשיא

ראשי האופוזיציה 'קברו' את יוזמת ההידברות של נשיא המדינה בדרך לגיבוש מתווה מסוכם לרפורמה, כאשר הציבו תנאי מוקדם: נתניהו צריך להודיע תחילה על עצירה מוחלטת של תהליך החקיקה • שר האוצר: המחאה שלהם היא פוליטית ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל
אריה ריבקינד
י"ג אדר התשפ"ג / 06.03.2023 16:30

ראשי יש עתיד והמחנה הממלכתי, חברי הכנסת יאיר לפיד ובני גנץ, פרסמו אחר הצהרים (שני) הודעה משותפת, על רקע מאמציו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לקיים הידברות ולגבש מתווה מוסכם לרפורמה במערכת המשפט.

לפיד וגנץ אמרו: “כל הושטת יד שלנו למען אחדות ישראל נתקלה בדריסה וסירוב. ישראל ניצבת בפתחו של מצב חירום לאומי, ונתניהו מסרב לעצור”.

הם הוסיפו: ”אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב להודעתם של השניים וטען: ”לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או פשרות”.

לדברי סמוטריץ’, המחאה של לפיד וגנץ היא פוליטית ונועדה ליצור כאוס ולפגוע במדינת ישראל, כדי להביא להפלת ממשלת הימין ולבחירות שישיות. ”זה לא יקרה. נתקן בעזרת ה’ את הדורש תיקון במערכת המשפט ונמשיך לעבוד למען עם ישראל כולו’.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר מוקדם יותר היום ב’מפגש חירום’ שקיים בבית הנשיא עם מאה ראשי ערים ורשויות: “אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע”.

יצוין שהנשיא לא הציב דרישה להפסקת המו”מ.

אתמול פירסמו נשיא התאחדות התעשיינים בישראל ד”ר רון תומן, נשיא איגוד לשכות המסחר עו”ד אוריאל לין, נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו וראש איגוד ההיי-טק מריאן כהן, עצומה בה הם קוראים לראשי המערכת הפוליטית להגיע ביום שלישי לבית הנשיא ולהתחיל בהידברות.

”חובתכם לגלות מנהיגות אמיצה, לשבת סביב שולחן אחד, לדבר ולהתקדם אל עבר פתרון שיוציא אותנו מהסחרור הכלכלי והחברתי אליו נקלענו ואשר עלול להחמיר אם לא תגיעו לפתרון מוסכם”, כתבו ראשי הארגונים הכלכליים במסר לאופוזיציה ולקואליציה. “ביום שלישי הקרוב כולכם מגיעים לבית הנשיא במטרה להגיע למתווה מוסכם – ללא תנאים מוקדמים!”

אלא שהאופוזיציה, כאמור, ממשיכה בסרבנות להידברות בלי תנאים מוקדמים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "מבזים את הנשיא"?! - הנשיא הוא עוד פוליטיקאי בסך הכל
    06/03/2023 19:32
    שאול א.
  1. ואין לו כל מעמד מיוחד. בעיקר כאשר הוא פוליטיקאי לשעבר; אשר לא נבחר על ידי הציבור בבחירות כלליות אלא על ידי הכנסת. ואם לא די בכך, הוא לא הצהיר שלאחר תקופת כהונתו, הוא לא ישוב לזירה הפוליטית.
    וטרם שכחנו כיצד הוא שתק בחקירה ב – 1999 והגן על אהוד ברק.

  2. לא מבין מה הבעיה לעצור את החקיקה ולשבת לדבר? אחדות חשובה
    07/03/2023 06:08
    ירושלמי
  3. ביבי צריך לגלות מנהיגות, לעצור הכל ולדבר. מה הלחץ להמשיך בחקיקה המהירה כשהיא קורעת ככה את העם?