אחרי הפוליו שהתגלה אצל בת 8 בצפת: עוד שני ילדים נדבקו בנגיף

לאחר שילדה בת 8 מצפת אובחנה לפני שבוע עם נגיף הפוליו, וסובלת משיתוק - עוד שני ילדים שבאו עמה במגע הובחנו גם הם כחיוביים • נכון לעכשיו הם טרם זוהו עם תסמינים קליניים • עד כה התגלו סך הכל חמישה ילדים שבאו במגע קרוב עם הילדה
תמי גיל
י"ג אדר התשפ"ג / 05.03.2023 22:16

לאחר שילדה בת 8 מצפת, שלא חוסנה במסגרת חיסוני השגרה, אובחנה לפני שבוע עם נגיף הפוליו, וסובלת משיתוק – שלושה ילדים אחרים שבאו איתה במגע, אובחנו גם הם כחיוביים, בחקירה אפידמיולוגית שביצע מחוז צפון של משרד הבריאות במהלך השבוע.

מאז, מחוז צפון של משרד הבריאות ממשיך לבצע חקירה אפידמיולוגית, וכעת התברר כי שני ילדים נוספים שבאו במגע קרוב עם הילדה בת ה-8, נמצאו חיוביים לנגיף הפוליו.

עד כה התגלו סך הכל חמישה ילדים שבאו במגע קרוב עם המקרה של הילדה – חיוביים לנגיף. כולם בשלב זה ללא תסמינים קליניים.

רבני העיר צפת הזהירו כבר לפני שלושה שבועות את הקהילות שלהם כי הובאו לפניהם נתונים ובהם ממצאים חמורים המראים חשש כבד ביותר של התפרצות נגיף הפוליו. זאת עקב תוצאות דיגום שנלקחו מהביוב של צפת.

הרבנים ציינו כי ישנם כאלף ילדים שלא חוסנו כלל, והפצירו בהורים לגשת ולחסן את הילדים.

לפי משרד הבריאות, בחודשים האחרונים ישנה עדות להמשך הפרשה של הפוליו לביוב בישובים רבים בישראל, כשבישראל יש למעלה מ-150,000 ילדים לא מחוסנים נגד פוליו.

משרד הבריאות מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון מומת כנגד פוליו. בנוסף, כדי למנוע המשך העברה של הנגיף, יש חשיבות לשמור על היגיינת ידיים.

משרד הבריאות ימשיך בניטור ויעדכן בממצאים.

“פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2023 לא צריך לסבול משיתוק ילדים. ילד מחוסן הוא ילד מוגן”, אומרים במשרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות