נתניהו התייצב לצד סמוטריץ’ – ועקץ השגריר שאמר עליו “טיפש”

ראש הממשלה צייץ לאחר חצות: "חשוב ששר האוצר הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית" • על הדברים שיוחסו לטום ניידס עקץ: "אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים..."
אריה ריבקינד
י"ב אדר התשפ"ג / 05.03.2023 01:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (ראשון) לאמירה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ “למחוק את חווארה” – ו’עקץ’ את השגריר האמריקני בישראל, טום ניידס.

“חשוב ששר האוצר סמוטריץ׳ הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית”, צייץ נתניהו. “אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו. אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים…”

הוא הוסיף: “המדיניות של ישראל ברורה: להילחם בתקיפות בטרוריסטים ובתומכי טרור, להימנע מפגיעה בחפים מפשע ומענישה קולקטיבית”.

הוא הזכיר: “עד לרגע זה הרשות הפלשתינית לא גינתה את רצח שני האחים הנפלאים, יגל והלל יניב ז״ל, וצר לי שיש בקהילה הבינלאומית מי שמיהרו לגנות את ישראל אך עדיין לא דרשו גינוי נדרש זה מהרשות הפלשתינית”.

בסוף השבוע פורסם בחדשות 12 כי השגריר טום ניידס תקף בשיחות סגורות את סמוטריץ’: “אני ממש כועס עליו. הוא טיפש”, אמר השגריר ניידס. “יש לו טיסה לוושינגטון, ואם הייתי יכול הייתי זורק אותו מהמטוס”.

בשגרירות האמריקנית בישראל הכחישו את הדברים.

סמוטריץ’ צפוי לצאת בעוד שבוע, ב-12 במרץ, לביקור ראשון בארה”ב, אך ארגונים יהודיים מהשמאל האמריקני  לוחצים על הממשל שלא לאשר לו להיכנס לארה”ב.

עם זאת, ההערכה היא שהביקור יתקיים כמתוכנן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות