הרב יצחק יוסף נגד פרופ’ אהרון ברק: “לא יודע פסוק ‘שמע ישראל'”

הראשון לציון הרב יצחק יוסף תקף בשיעורו השבועי את נשיא בית המשפט העליון בדימוס: "מה אתה מתערב על חמץ בבתי חולים? אחר כך אומרים כפייה דתית, הוא עשה את כל הבלגן. כל הבעיות של הדת במדינה - בגלל האנשים האלו, האפיקורסים האלו"
יוסף גרינבוים
י"ב אדר התשפ"ג / 04.03.2023 22:11

הראשון לציון הגר”י יוסף תקף ערב (מוצאי שבת), במהלך שיעורו השבועי את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, פרופ’  אהרון ברק.

“בושה וחרפה, אדם בן 86 לא יודע פסוק ‘שמע ישראל’. זה יהודי ככה? הם ממשיכים של דור ההשכלה, מה שהיו המשכילים לפני 250 שנה, מנדלסון, ביאליק וחבריו, הם ממשיכי אותו הדור”.

הגר”י יוסף הוסיף: “היה מתערב בענייני דת. מה זה קשור אליך? מה אתה מתערב על חמץ בבתי חולים? אחר כך אומרים כפייה דתית, הוא עשה את כל הבלגן. כל הבעיות של הדת במדינה זה בגלל האנשים האלו, האפיקורסים האלו”.

לפני כחודשיים, קיים אריה ארליך, עורך מגזין ‘משפחה’, ראיון עם פרופ׳ אהרון ברק, ובתום הריאיון הסכים המרואיין להצעה של ארליך והמפיק אהרן קליגר – והניח תפילין אחרי עשרות שנים.

ארליך סיפר: “ברק הושיט את זרועו השמאלית, בירך עמנו ‘להניח תפילין’, וכרכנו על ידיו את הרצועות. לאחר מכן בירך עימנו  ‘על מצוות תפילין’, ועל ראשו הוטבו הטוטפות. וכשאמר איתנו את הפסוק ‘שמע ישראל’ – קולו נשנק. עיניו היו לחות. המילים יצאו בעומס רגשי ניכר”.

למרבה המבוכה, התברר כי פרופ’ ברק התקשה באמירת ה’שמע ישראל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות