לפי תדרוך מהחמאס: תכנן לחטוף חייל למיקוח ולרצוח את בן גביר

כתב אישום הוגש נגד ערבי תושב ירושלים שחילק עשרות אלפי דולרים למשפחות מחבלים ותכנן חטיפות ופיגועי טרור • כך התנהלה בפעילותו
חיים טוויל
ט' אדר התשפ"ג / 02.03.2023 14:46

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד מעאד עטון, תושב העיר כבן 33, וזאת לאחר שביצע עבירות טרור במהלך השנתיים האחרונות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד ישי זיגמן, הנאשם הינו אחיינו של מחמוד עטון, שותף לחטיפת ורצח החייל ניסים טולדנו הי”ד, אשר הורחק לטורקיה במסגרת הקלת עונשו, כחלק משחרור גלעד שליט.

במהלך שהותו של מחמוד בטורקיה קיימו השניים קשר אשר כלל שיחות טלפון ומפגשים על אדמת טורקיה.

בשלב מסוים, נענה הנאשם להצעת מחמוד לפעול למען ארגון החמאס. הנאשם קיבל כספים ממחמוד ומאחרים וחילק כעשרות אלפי דולרים ושקלים, בהתאם להנחיותיו של מחמוד, למשפחות אסירי חמאס או משפחות מחבלי חמאס שנהרגו על רקע פעילותם ומעורבותם בפעילות הארגון, וכן למחבלים שנכלאו על רקע פעילותם בארגון בתום ריצוי עונשם, הכל כתגמול מטעם חמאס.

במסגרת אחת הפגישות בין השניים, אמר מחמוד לנאשם כי ארגון חמאס מעוניין לבצע פיגוע משמעותי בירושלים, וכדוגמא לכך ציין כי היו מעוניינים לפגוע בח”כ איתמר בן גביר או לחילופין בדמות בכירה בשירות הביטחון הכללי, בעת שאלו ישהו בהר הבית.

מחמוד הציע לנאשם לתכנן ולקדם חטיפת יהודי או חייל ורציחתו ובהמשך שימוש בגופתו לטובת מיקוח עם ממשלת ישראל בנוגע לאסירי חמאס.

עם חזרת הנאשם לישראל, החל לעבד תכנית לביצוע חטיפת החייל. נוכח מעצרו לא עלה בידיו להתחיל ביישום התכנית. כמו כן, על פי כתב האישום, הנאשם השתתף בהפרות סדר בצור באהר שהתקיימו לאחר הפיגוע בו נרצחה החיילת נועה לזר הי”ד.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חברות ופעילות בארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, קשר לפשע, התפרעות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ואיומים. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות