בכירים במפלגת גנץ: ‘היועמ”שית סיבכה את המאמצים להידברות’

במפלגה טוענים כי ההגבלות על נתניהו פוגעות באפשרות להגיע לפשרה בין הצדדים - ומגדירים את הדברים שלה כמקוממים במיוחד • נתניהו הגיש לבג"ץ מסמך תגובה להגבלות שהטילה היועמ"שית: "הפרשנות שלה הינה מרחיקת לכת"
חרדים 10
ט' אדר התשפ"ג / 02.03.2023 08:57

בכירים במפלגת המחנה הממלכתי מותחים ביקורת חריפה על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, וטוענים כי ההחלטה שלה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו כל עיסוק ברפורמה המשפטית, פוגעת ביכולת לייצר שיח בין הקואליציה לאופוזיציה – ומקשה מאוד על האפשרות להשיג פשרה בין הצדדים. כך דווח הבוקר (חמישי) בתוכנית ‘הבוקר הזה’  ברשת ב’.

לדברי הבכירים במפלגה, ההחלטה של היועצת סיבכה את המאמצים לייצר הסכמות סביב הסוגייה ומגדירים את הדברים שלה כמקוממים במיוחד.

עד היום הביקורת על בהרב מיארה בהקשר הזה הגיעה מצד הקואליציה. כעת זו הפעם הראשונה שהיא נשמעת מצד האופוזיציה, ועוד באופן חריף.

אתמול הגישו באי כוחו של ראש הממשלה לבג”ץ  מסמך תגובה להגבלות היועמ”שית, בו נכתב כי גם אם קיים ניגוד עניינים מותר לו להתבטא באמירות כלליות הנוגעות לקצב התקדמות הרפורמה המשפטית, הצורך בהגעה או אי הגעה להידברות או להסכמה רחבה, והתייחסות עקרונית להצעות בנוגע לרפורמה שהועלו על ידי אחרים.

נתניהו אמר, כי קביעת מניעות כוללת וגורפת במסגרת ניגוד העניינים שלו, אינה הכלי היחיד להתמודדות עם ניגוד עניינים, ופסילת בעל תפקיד מלהפעיל את סמכויותיו ולפעול במסגרת תפקידיו החוקיים והחוקתיים צריכה להיות המוצא האחרון.

“פרשנות היועמשית הינה מרחיקת לכת”, נאמר במסמך, “אם יוחל הישום המוצע בחוות הדעת החדשה, ניתן יהיה למנוע מכל בעל תפקיד מכהן מעיסוק כמעט בכל דבר ועניין ובכך לאיין את תפקידו. הדבר חמור אף יותר בעניינם של נבחרי ציבור ובכלל זה הבכיר שבהם כמו ראש הממשלה, שכל מהות תפקידם הוא לממש את רצון העם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות