הכתבת התלוננה – והעירייה ביטלה הפרדה ב’הפנינג פורים’ לילדים

סגן ראש העיר ת"א יזם 'הפנינג פורים' לילדים דתיים בהפרדה • יולן כהן מחדשות 12: "לאחר שפנינו - העירייה ביטלה את ההפרדה" • עו"ד רוני ססובר: "נוח לך להתעלם מהכותרת? 'השלוחה התורנית'. כמה צרות עין, כמה?!" • גולשת: "מבסוטה שהרסת לילדים וילדות דתיים שמחת החג..."
יוני גרין
ח' אדר התשפ"ג / 01.03.2023 01:49

הרב אלחנן זבולון, סגן ראש עיריית תל אביב, יזם ‘הפנינג פורים’ לילדים חרדים בהפרדה – עם כניסה נפרדת לבנים וכניסה נפרדת לבנות.

וכך נאמר במודעה: ‘חוגי הרמוניה-השלוחה התורנית’ גאים להציג: ‘הפנינג פורים’ – היום בשעות הערב. לפי המודעה, כניסת הבנים מתלמוד תורה ‘אמרי דוד’, בעוד הבנות מסמינר ‘תהילות’.

הפעילויות עבור הבנים והבנות היו שונות: בעוד לבנים הכינו עמדות חבלים, עמדות ירי, עמדות חץ וקשת, משקפי מציאות מדומה ורולטה – לבנות הוכנו עמדות מגנטים, איפור פנים, עמדת צמות, לצד ‘הרקדה כיפית וסוחפת’.

אלא שהאירוע שתוכנן להתקיים בהפרדה הכעיס תושבים חילונים בעיר שנחשפו למודעה על האירוע – והם פנו לעיריית תל אביב והתלוננו.

גם יולן כהן, כתבת חדשות 12, פנתה. בעקבות כך, לדבריה, העירייה ביטלה את ההפרדה באירוע.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלה, כתבה אשת התקשורת: “לאחר שפנינו ותושבים פנו גם כן – העירייה הודיעה שמרגע שנודע לה היא ביטלה את ההפרדה. אך נשאלת השאלה איך מפרסמים אירוע כזה שממומן על ידי העירייה וזה כביכול נעשה ללא ידיעתה?”

התגובות לציוץ לא היו אוהדות – ורבים מהגולשים, בהם גם אנשי שמאל, תקפו את העיתונאית.

איש התקשורת שמעון ריקלין צייץ לה בתגובה: “חבל שאת לא מסוגלת לכבד את אמונת האחר, במיוחד אם הוא יהודי. איך אני יודע? לעולם לא תעזי לעשות כזה דבר למוסלמים. תפסיקי לנסות לכפות את הערכים שלך על אלו שלא מעוניינים בהם”.

עו”ד רוני ססובר הגיבה: “נוח לך להתעלם מהכותרת? ‘השלוחה התורנית’ הצלחת לקרוא או שאת על אוטומט? כמה צרות עין, כמה?!”

גולש נוסף צייץ: “ואת חושבת שזה מה שיגרום לילדים חרדים לקיים את ההפנינג ללא הפרדה? כל מה שעשית זה להרוס להם את חגיגות החג וגרמת לילדים צער. תתביישי לך!”

דניאל פרץ כתב: “את מודעת לזה שאלפי ילדים וילדות דתיים וחרדים מודרים בזכות הפנייה הזאת??? אולי פחות טיפה לחשוב מה גורם כפיים ואולי קצת יותר מה הילדים רוצים?”

ומזל מידלר הגיבה: “וואוו, איך את מבסוטה שהרסת לכמה ילדים וילדות דתיים את שמחת החג…”

ליאת אורון: “דמוקרטיה צעקתם!! זכויות המיעוטים!!! הבל הבלים! שינאה עצמית זה מה שזה”.

הגולש בנימין שינברג הגיב: “באמת שאני לא מבין. אירוע שמיועד מראש לציבור החרדי, מה אכפת לך שהוא יתנהל על פי הערכים שלהם?”

וטל אבירם תהה: “לפי שמות המקומות זה נראה כמו אירוע דתי. מה זה שונה מהפרדה בבתי כנסת?”

הגולש רפאל: “במדינה דמוקרטית ומתוקנת ביטול של אירוע כזה לעולם לא היה יכול להתרחש, איפה חוק יסוד חופש דת?, למה את ועיריית ת”א חושבים שמותר לכם להחליט לחרדיים והדתיים שמשלמים ארנונה לעיר איך עליהם לחגוג?, מזעזע וחצוף, מה השלב הבא להכריח אותם לאכול נקניקי חזיר בכריסמס כדי להיות נאורים ככל העמים?”

והיה גולש שפשוט הציע: “שיעתרו לבג”ץ. בטח יגנו על המיעוטים”.

והיו גם מי שלא אהבו את החלוקה של הפעיליות השונות. ואחת הגולשות כתבה: “רק אני בהלם מחלוקת הפעילויות? בנות איפור, בנים משחקי חבלים ומכוניות? אני די בטוחה שהאחיינית שלי מנצחת את רוב בני השנתיים בחבלים. אבל למה משקפי מציאות מדומה רק אצל הבנים?”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צביעות
    06/03/2023 18:10
    אורנית
  1. בושה….בושה .. ד-מו-קרט-יה
    איפה בית המשפט הנאור שפוגעים בזכויות המיעוטים שהם לא מסתננים או מחבלים

  2. ערוץ 13
    06/03/2023 18:13
    אורנית
  3. רק בגלל השנאה העוורת ושטיפת המוח נגד ימנים וחרדים וביבי עברתי לעאוץ 14