מלכיאלי: בתקציב יש בשורה – נתחיל בהליך למינוי רבני שכונות

השר לשירותי דת לראשי המועצות הדתיות: אנחנו שותפים ואני משרת אתכם. בתקציב המשרד יש בשורה גדולה לחיזוק המועצות הדתיות • מנכ"ל המשרד: "המועצות הדתיות ירגישו שותפות בקבלת החלטות"
יוסף גרינבוים
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 15:58

עם הפנים אל המועצות הדתיות: במעמד השר לשירותי דת, ח”כ מיכאל מלכיאלי, ומנכ”ל המשרד יהודה אבידן, התקיים אתמול במשרד לשירותי דת “שולחן עגול” עם ראשי המועצות הדתיות.

כארבעים ראשי מועצות דתיות נטלו חלק פעיל במפגש עם מנהלי אגפי הליבה במשרד לבין ראשי המועצות הדתיות, במטרה לייעל ולשפר את הנגשת שירותי הדת לאזרח.

בדברי הפתיחה אמר השר לשירותי דת: “אנחנו שותפים ואני משרת אתכם. כשאתם חזקים – שירותי הדת חזקים. בתקציב המשרד יש בשורה גדולה לחיזוק וביסוס המועצות הדתיות. אני רוצה להודות ליו”ר תנועת ש”ס הרב אריה דרעי על כך שעיגן את תקציב המועצות הדתיות ופעל למענכם. וכן, למנכ”ל יהודה אבידן על הביצועים הרבים וההישגים בהגדלת התקציב”.

השר מלכיאלי התייחס בדבריו לתוכניות העתידיות: “לאחר הקפאה של שנים רבות, בכוונתי להתחיל בהליך למינוי רבני שכונות”.

מנכ”ל המשרד הדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה בין המשרד למועצות הדתיות: “המדיניות של המשרד לשירותי דת היא עבודה בשיתוף פעולה עם המועצות. אנו פועלים לעידן בו ראשי המועצות הדתיות ירגישו כשותפים בקבלת החלטות ובגיבוש מדיניות המשרד. תקציב המועצות הדתיות הוא אמירה ‘באנו לחזק אתכם'”.

ראשי המועצות הדתיות העלו סוגיות מקצועיות בתחומי הקבורה, רישום הנישואין, מבני דת, תקצוב ובקרה ובניין הכוח של ההון האנושי במועצות הדתיות. מנהלי האגפים שנטלו חלק בדיון הציגו את הפתרונות לסוגיות אלה.

במשרד לשירותי דת מדגישים כי מדובר בשלב א’ במסגרת ‘השולחן העגול’. ובזמן הקרוב יזומנו ראשי מועצות דתיות שלא נטלו חלק במפגש זה, במטרה לפגוש את כלל ראשי המועצות הדתיות ולשמוע את דעתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות