הוריהם של הלל ויגל הי”ד: “במקום להוביל לחופה קוברים אותם”

הרב שלום ואסתי יניב, הוריהם של הלל ויגל הי"ד שנרצחו בחווארה, נשאו דברים • האם: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אובדן כזה, אחים אנחנו, ואנחנו רוצים גם באמת להוכיח שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" • האב: "אני מתחנן שזה יהיה האירוע האחרון" • האחות: "אנחנו חזקים" • צפו
יוני גרין
ו' אדר התשפ"ג / 27.02.2023 12:32

הרב שלום ואסתי יניב, הוריהם של שני האחים הלל ויגל יניב הי”ד, שנרצחו אתמול בפיגוע ירי בחווארה,  סיפרו היום (שני) על השעות הקשות – מאז קיבלו את הבשורה הקשה.

“אין מילים כדי לתאר אסון כזה. מה אפשר להגיד?”, אמרה האם בבכי, “המחיר ששילמנו הוא כבד מנשוא. במקום להוביל ילדים לחופה, אנחנו צריכים לקבור אותם”.

היא סיפרה על הילדות בגוש קטיף ועל אהבתה למדינה ולצבא, למרות סטירת הלחי המצלצלת  שקיבלה מהמדינה: “אני גדלתי בגוש קטיף, קיבלתי סטירת לחי מהמדינה. שלחתי ילד אחד לצבא והילד השני היה בדרך ורצה ללכת קרבי. אני אוהבת את המדינה, אנחנו אוהבים את הצבא, רוצים ביטחון ואחדות. הצבא הוא של כולם, לא השתמשנו בזה ככלי פוליטי. אנחנו רוצים אחדות. אנשים אחים אנחנו. אסור לפגוע בצבא”.

היא ציינה כי בני המשפחה מתגוררים ביישוב הר ברכה מאז 1989, וציינה כי הם רוצים שישיבו להם את תחושת הביטחון במקום.

“אנחנו רוצים ביטחון, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אובדן כזה. שני אחים בכורים נלקחו. אמרתי שנישאר משפחה מאוחדת. אנשים אחים אנחנו, ואנחנו רוצים גם באמת להוכיח שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה”.

אסתי יניב התייחסה לפילוג בחברה הישראלית, וקראה לאחדות בין חלקי העם השונים. “אנחנו אוהבים את המדינה, אוהבים את הצבא ורוצים ביטחון. אנחנו רוצים אחדות, מאחלים שרק תהיה אחדות”.

הרב שלום ציין כי בחצר ביתם נמצאים בני נוער רבים. “בני נוער פה איבדו את החברים הכי טובים שלהם, אני מבקש ומתחנן שזה יהיה האירוע האחרון”.

רחל יניב, אחותם של הלל ויגל הי”ד, אמרה בדמעות כי בני המשפחה משתדלים לקבל “באהבה את הבשורה הקשה שהקדוש ברוך הוא נתן אתמול”.

האחות סיפרה: “זה קשה וזה כואב, עוברים עלינו ימים באמת לא פשוטים. אבל אנחנו חזקים, ועם ישראל עבר כל כך הרבה דברים אחרים. אני בטוחה שנעמוד בזה”.

רחל הדגישה: “אני אמשיך לגור כאן, וליישב את ארץ ישראל. הלל ויגל היו רוצים שנתאבל, אבל נמשיך וגם נשמח ונחגוג. לא חשבתי שאגיע לסיטואציה כזו, בטח שלא בגיל הזה. אבל מה שהשם נותן, אנחנו מודים. אנחנו לא מבינים את זה, אבל כנראה שזה מה שהמשפחה הזאת צריכה. אנחנו לא מבינים וגם לא נבין את זה, אבל זה מה שיש”.

הלל ויגל יניב הי”ד, שנרצחו בפיגוע הירי בחווארה, יובאו היום בצהרים למנוחות בהר הרצל בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות