בניגוד לתוכנית המקורית: ש”ס תאט את קצב חקיקת ‘חוק דרעי 2’

לדברי בכירים בש"ס, הם מתכוונים ליישר קו עם הנחיות הייעוץ המשפטי של הכנסת בנוגע להצעת החוק שאמור להחזיר את דרעי אל שולחן הממשלה • בדגל התורה מאשימים את נתניהו באי-כיבוד ההסכמים הקואליציונים וצפויים לקיים "התייעצות"
חרדים 10
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 11:04

אחרי שעבר בקריאה טרומית: במפלגת ש”ס מתכוונים להאט משמעותית את קצב חקיקת ‘חוק דרעי 2′ – בניגוד לתוכנית המקורית להעבירו בהליך מהיר יחסית בתוך שבועיים-שלושה.

לפי דיווח של זאב קם ב’כאן חדשות’, למרות שאריה דרעי הודיע בראיונות שהעניק כי יחזור להיות שר בתוך שבועות ספורים, בכירים מפלגה אומרים כי בכוונתם להאט את הקצב ולהתאים אותו לדרישות והוראות של הייעוץ המשפטי של הכנסת.

לדברי הבכירים, מעתה והלאה הם יישרו קו עם הנחיות הייעוץ המשפטי של הכנסת, כולל ביחס לקצב הנכון והראוי לקידום החקיקה.

מטרתם, בין היתר, היא להקל על הייעוץ המשפטי להגן על החוק במקרה של עתירה לבג”ץ בעניין. לכן, כל צעד בחקיקה ייעשה בליווי צמוד ועל פי הוראות הייעוץ המשפטי.

לפי הצעת החוק, שאושרה ביום רביעי בקריאה טרומית במליאה, בג”ץ לא יוכל לבקר או להתערב במינוי של שרים בממשלה.

בתוך כך, ‘יתד נאמן’ מדווח הבוקר כי ב’דגל התורה’ טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו לא עמד באישור התקציב בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עמם, ולכן הם יקיימו “התייעצות” בנושא.

לדברי גורמים במפלגה, נתניהו “התעלם ולא כיבד את ההסכם הקואליציוני” בנושאים כמו תקצוב מלא של מוסדות הפטור והשוואה מלאה של התנאים, תקציב התחבורה הציבורית ועוד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות