סקר ‘דיירקט פולס’: תזוזות בתוך הגושים, בן גביר בירידה. ומי עולה?

על אף המאבק האופוזיציוני והתקשורתי נגד הרפורמה המשפטית: אין שינוי בכוחם של הגושים • מה כן יש? תזוזות מעניינות בתוך הגושים גנץ מתחזק על חשבון לפיד, והציונות הדתית מפצלת את 14 המנדטים שלה באופן מפתיע
חרדים 10
ג' אדר התשפ"ג / 24.02.2023 11:46

חודשיים מהבחירות I ברקע המאבק סביב הרפורמה המשפטית: סקר חדש שנערך על ידי מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ ומתפרסם הבוקר (שישי) קובע כי גוש הימין שומר על כוחו גם לאחר הבחירות.

זהו הסקר הראשון של  ‘דיירקט פולס’ – מכון הסקרים היחיד שחזה את ניצחון גוש הימין  – מאז הקמת הממשלה השישית של בנימין נתניהו

על פי הסקר מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים – ירידה של מנדט אחד בלבד מהבחירות. יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 23 מנדטים – ירידה של מנדט אחד מתוצאות הבחירות, בדומה לליכוד.

מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מקבלת 13 מנדטים, עלייה של מנדט על חשבון לפיד. שס של אריה דרעי שומרת על כוחה ברקע פסילתו של היו”ר מכהונה בממשלה, ומקבלת 11 מנדטים. יהדות התורה עולה ומקבלת 8 מנדטים.

מפלגת הציונות הדתית, שנדגמה בחלוקה לעוצמה יהודית של בן גביר ומפלגתו של סמוטריץ’, שומרת אמנם על כוחה כאשר כל מפלגה מקבלת 7 מנדטים, אך לפי ‘דיירקט פולס’ טרם הבחירות החלוקה הפנימית הייתה 5 לסמוטריץ’ ו-9 לבן גביר, מה שאומר שהשר לביטחון לאומי לא מספק את הסחורה עבור בוחריו.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שומרת גם היא על כוחה עם 6 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 5, רע”מ גם היא עם 5 מנדטים ואילו מפלגת העבודה של מרב מיכאלי ממשיכה את המגמה המאכזבת מהבחירות ומקבלת 4 מנדטים בלבד.

מפלגת מרצ לא עוברת גם בסקר הזה את אחוז החסימה.

ואלה התוצאות המלאות: הליכוד היא המפלגה הגדולה עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 23, המחנה הממלכתי – 13, ש”ס – 11, יהדות התורה – 8, הציונות הדתית – 7, עוצמה יהודית – 7, ישראל ביתנו – 6, המשותפת – 5, רע”מ – 5 והעבודה – 4. לקואליציה הנוכחית יש 64 מנדטים ומפלגות האופוזיציה עם 56.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ בתאריך ה-22 בפברואר 2023, בקרב 806 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.5%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות